A Waitrose nevű angol szupermarket három csokoládékacsát dobott piacra húsvétra, amelyeket egy dobozba csomagolva árult. Az ét-, tej- és fehér csokoládékból álló kacsatrió tagjainak nevet is adtak.

Hirdetés
Fotó: Twitter / @livia_aliberti

A tejcsokiból készült kacsa a Crispy (Roppanós), a fehér a Fluffy (Pelyhes), a legfeketébb kacsa, rajta festékfoltnak tűnő mintával pedig az Ugly (Rút, Csúnya) nevet kapta. A vásárlóknak az utóbbinak nem tetszett a neve.

Egy vásárló lefotózta a kacsatriót, és megosztotta azt a Twitter-oldalán.

„Cripsy, Fluffy és Ugly – három húsvéti kacsa a Waitrose-ban. Ugly a fekete, a jobb oldalon. Hallottam, ahogy egy nő azt mondja a boltban, hogy ez nem helyes, és egyetértek vele. Annyi opció lett volna… miért csúnya????”

A 8 fontba kerülő csomagot a rasszista vádak miatt a Waitrose először levette a polcokról, majd bocsánatot kért, hogy rasszista csokikacsákat árult. 

Később a kacsatrió visszakerült a polcokra egy újratervezett csomagolásban, amin egyáltalán nem kaptak nevet a kacsák.

Fotó: Waitrose

Az áruházláncot ezután is tovább támadták, azonban most az ellenkező oldalról: a Twitter-felhasználók szerint a vállalat beadta a derekát a túlzott politikai korrektségnek. 

A Daily Mail szerint a kacsák nevei a Rút kiskacsa című Andersen-meséből származtak.