Salvini: Erre a törvényre szüksége van Olaszországnak
Az olaszországi partokra migránsokkal érkező civilhajók kitiltását célozza a római kormánynak az eddigi rendelkezéseket is tovább szigorító migrációs törvénycsomagja, amelyről a római felsőházban hétfőn este kezdődhet a szavazás.A 18 cikkből álló intézkedéscsomagról a belügyminiszter, Matteo Salvini bizalmi szavazást kért. Ezért a voksolás már hétfőn este megkezdődhet.
A Salvini vezette kormánypárti Liga támogatja a törvényt, a másik kormánypárt, az Öt Csillag Mozgalom (M5S) frakciótagjai közül néhányan elutasítják. Az ellenzéki jobbközép Hajrá Olaszország (FI) és a jobboldali Olasz Testvérek (FdI) tartózkodik vagy nem vesz részt a szavazáson, így egyedül a balközép Demokrata Párt (PD) fog nemmel voksolni.
A római szenátusban egyszerű többség szükséges a migrációs törvény elfogadásához, amelyet a képviselőház már július 25-én megszavazott.
A Matteo Salvini nevével fémjelzett úgynevezett második migrációs és biztonsági törvénycsomag a tavaly év végén hatályba lépett rendelkezéseket módosítja és szigorítja.
Ahogy az olasz sajtó fogalmazott, az újabb migrációs jogszabályok „szuperhatalmat” adnak a belügyminiszter Matteo Salvininek, aki teljesen hatáskörébe vonja az olaszországi tengereken áthaladó migránshajók feletti ellenőrzést. Legyenek ezek olasz vagy külföldi nem kormányzati szervezetek hajói (NGO), valamint kereskedelmi hajók vagy katonai hajók.
A belügyminiszter rendeli el az olasz nemzetbiztonságra veszélyesnek tartott hajók kitiltását az olasz tengerekről, nem engedélyezve ezek áthaladását, kikötését vagy az olasz felségvizeken való megállását. A belügyminiszternek ehhez minden esetben a védelmi és közlekedési miniszter beleegyezésére is szüksége van – amit utóbbiak eddig minden esetben megadtak.
A törvénycsomag első négy cikke az Olaszországba migránsokat szállító NGO-hajókra vonatkozik. A szöveg hangsúlyozza, hogy a civilhajók az illegális bevándorlást pártolják. A migránsokkal olasz parton kikötő NGO-hajó kapitányát – a korábbi intézkedésekhez képest szigorúbban – 150 ezertől egy millió euróig terjedő közigazgatási szankcióval sújtják, a hajót az olasz hatóságok lefoglalják, és egy idő után állami tulajdonnak nyilvánítják, az NGO-nak való visszaszolgáltatás helyett. A törvény értelmében a hajó kapitánya 3 évtől 10 évig terjedő börtönt kockáztat, ha nem engedelmeskedik az olasz hatósági és katonai hajók tiltó felszólításának. Ez az intézkedés azután került a csomagba, miután az olasz ügyészség augusztus elején szabadon engedte a tiltás ellenére olasz partokon kikötő Carola Racketet, a Sea-Watch 3 civilhajó kapitányát.
A törvény engedélyezi a civilszervezetek előzetes hatósági lehallgatását az embercsempészekkel való kapcsolatok felderítésére. A hatósági fedőmunkára 2021-ig 3 millió eurót szánnak.
Az idén 2 millió eurót, a következő években további 48 millió eurót különít el a római kormány az Olaszországban tartózkodó illegális bevándorlók kitoloncolására, származási országaikba való visszaszállításukkal.
A 18 cikkből álló intézkedéscsomagról a belügyminiszter, Matteo Salvini bizalmi szavazást kért. Ezért a voksolás már hétfőn este megkezdődhet.
A Salvini vezette kormánypárti Liga támogatja a törvényt, a másik kormánypárt, az Öt Csillag Mozgalom (M5S) frakciótagjai közül néhányan elutasítják. Az ellenzéki jobbközép Hajrá Olaszország (FI) és a jobboldali Olasz Testvérek (FdI) tartózkodik vagy nem vesz részt a szavazáson, így egyedül a balközép Demokrata Párt (PD) fog nemmel voksolni.
A római szenátusban egyszerű többség szükséges a migrációs törvény elfogadásához, amelyet a képviselőház már július 25-én megszavazott.
A Matteo Salvini nevével fémjelzett úgynevezett második migrációs és biztonsági törvénycsomag a tavaly év végén hatályba lépett rendelkezéseket módosítja és szigorítja.
Ahogy az olasz sajtó fogalmazott, az újabb migrációs jogszabályok „szuperhatalmat” adnak a belügyminiszter Matteo Salvininek, aki teljesen hatáskörébe vonja az olaszországi tengereken áthaladó migránshajók feletti ellenőrzést. Legyenek ezek olasz vagy külföldi nem kormányzati szervezetek hajói (NGO), valamint kereskedelmi hajók vagy katonai hajók.
A belügyminiszter rendeli el az olasz nemzetbiztonságra veszélyesnek tartott hajók kitiltását az olasz tengerekről, nem engedélyezve ezek áthaladását, kikötését vagy az olasz felségvizeken való megállását. A belügyminiszternek ehhez minden esetben a védelmi és közlekedési miniszter beleegyezésére is szüksége van – amit utóbbiak eddig minden esetben megadtak.
A törvénycsomag első négy cikke az Olaszországba migránsokat szállító NGO-hajókra vonatkozik. A szöveg hangsúlyozza, hogy a civilhajók az illegális bevándorlást pártolják. A migránsokkal olasz parton kikötő NGO-hajó kapitányát – a korábbi intézkedésekhez képest szigorúbban – 150 ezertől egy millió euróig terjedő közigazgatási szankcióval sújtják, a hajót az olasz hatóságok lefoglalják, és egy idő után állami tulajdonnak nyilvánítják, az NGO-nak való visszaszolgáltatás helyett. A törvény értelmében a hajó kapitánya 3 évtől 10 évig terjedő börtönt kockáztat, ha nem engedelmeskedik az olasz hatósági és katonai hajók tiltó felszólításának. Ez az intézkedés azután került a csomagba, miután az olasz ügyészség augusztus elején szabadon engedte a tiltás ellenére olasz partokon kikötő Carola Racketet, a Sea-Watch 3 civilhajó kapitányát.
A törvény engedélyezi a civilszervezetek előzetes hatósági lehallgatását az embercsempészekkel való kapcsolatok felderítésére. A hatósági fedőmunkára 2021-ig 3 millió eurót szánnak.
Az idén 2 millió eurót, a következő években további 48 millió eurót különít el a római kormány az Olaszországban tartózkodó illegális bevándorlók kitoloncolására, származási országaikba való visszaszállításukkal.
„Erre a törvényre szüksége van Olaszországnak”- jelentette ki Matteo Salvini.
„Erre a törvényre szüksége van Olaszországnak”- jelentette ki Matteo Salvini.