Fotó: MTI/EPA/Jim Lo Scalzo, Archív
Sheryl Sandberg beszél a kongresszusi meghallgatásán Washingtonban 2018. szeptember 5-én
Hirdetés

Sandberg 14 éven át volt a közösségimédia-óriás vezérigazgatója. 2008-ban, négy évvel a Facebook piacra lépése előtt igazolt át a Google-től.

„Amikor 2008-ban elvállaltam ezt a munkát, azt reméltem, öt évig a pozícióban maradok. Tizennégy évvel később itt az idő, hogy elkezdjem írni életem új fejezetét” – tette közzé szerdán Facebook-oldalán.

Sandberg a Facebook – ma Meta – hirdetési üzletágát vezette, és az volt a dolga, hogy az egy évente több mint százmilliárd dollárt (37 ezer milliárd forint) hozó gépezetté váljon.

A cég második legismertebb arcaként Zuckerberghez hasonlóan megosztó személyiség lett belőle, miután napvilágra került, hogy egyes üzleti döntései hogyan segítették a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd terjedését.

A technológiai iparág egyik legfontosabb női vezetőjeként gyakran érte kritika, hogy miért nem tesz többet a nőkért, valamint a Facebook-termékek által megkárosítottakért.

Különösen az indulás éveiben különbözött élesen Zuckerbergtől abban, hogy könnyedén képezett hidat a technológia, az üzlet és a politika világa között, ám Zuckerberg azóta – részben a több kongresszusi meghallgatáson edződve – behozta a hátrányt.

Sem Zuckerberg, sem Sandberg nem adta jelét, hogy a távozás ne az utóbbi döntése lett volna, bár az utóbbi időben úgy tűnt, mintha háttérbe szorult volna más igazgatókhoz képest.

Korábban írtuk