Fotó: shutterstock.com
Hirdetés

Az irányelvet márciusban adták ki, az FAA pedig május elejéig várta, hogy a gyártó és a légitársaságok reagáljanak a problémára. 

Az FAA szerint a 777-es szárnyán lévő üzemanyagtartály szellőzőnyílásához rögzített fémlemez földelés nélkül került felszerelésre, ez azt jelenti, hogy a statikus elektromosság felhalmozódhat, és tüzet vagy robbanást okozhat a repülőgép üzemanyagtartályaiban.

Az irányelv figyelmeztetett, hogy összesen 292 darab, az Egyesült Államokban lajstromozott 777-es lehet veszélyben. A 777-es minden változata érintett, a 777-200-as alapmodelltől a nagy hatótávolságú 777-300ER-ig.

Az FAA számításai szerint a javítás mintegy 698 ezer dollárba (249 millió forint) kerülne a Boeingnek.

A Boeing visszautasította a Daily Mail állításait hangsúlyozva, hogy a javasolt irányelv csak a „megszokott szabályozási folyamat része”.

Korábban írtuk

„Ez nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát” – közölte a vállalat. Azt is hozzátették, hogy: „a 777-es flotta közel harminc éve üzemel, és több mint 3,9 milliárd utast repültetett biztonságosan”.

A 777-es a világ legtöbbször gyártott szélestörzsű utasszállító repülőgépe, 1995 óta közel 1800 darabot szállítottak le a világ minden tájára.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Mandiner honlapján olvashatnak.