Didier Reynders, az Európai Parlament plenáris ülésén a fogyasztóknak a zöld átállás során a tisztességtelen címkézéssel szembeni védelméről és a hatékonyabb tájékoztatás biztosításáról folytatott vitán hangsúlyozta, mivel manapság nagy számban fordul elő a vevőket megtévesztő címkézés, a jövőben a címkéken feltüntetett állításokat a gyártónak, illetve a forgalmazónak bizonyítaniuk kell.

Hirdetés

Az új uniós irányelv meg fogja erősíteni az önkéntes fenntarthatósági címkézési rendszerek megbízhatóságát az által, hogy ezek ellenőrzését közhatóságok feladataként írja elő – húzta alá.

Az EU a jogszabálytól azt reméli, hogy a fogyasztók megbízhatóbban tudják majd megállapítani, hogy melyek a környezetbarát termékek, amely által a vásárlói tudatosság is fejlődik – emelte ki. Az EU a jogszabály bevezetésével kiszűri a magukat zöldnek feltüntető vállatokat – emelte ki az uniós biztos.

Tóth Edina, a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselője, az EP környezetvédelmi szakbizottságának jelentéstevőjeként elmondott beszédében arra figyelmeztetett, hogy az úgynevezett zöldre festés jelensége az utóbbi időben egyre nagyobb teret nyert, szavai szerint ezért is különösen fontos felvenni a harcot e káros jelenséggel szemben.

Korábban írtuk

Közölte, a jogszabály elfogadásával hatékonyan lehet majd betiltani a megtévesztő zöldre festést. Az új szabályoknak köszönhetően a vállalatoknak ezentúl bizonyítaniuk kell, hogy termékeik valóban környezetbarátok – emelte ki.

Az EP-képviselő fontosnak nevezte a kettős minőség elkerülését, valamint az olyan bizonyíthatatlan és túlzottan általános állítások és címkék használatát, mint az öko, bioalapú vagy klímabarát.

„Nem fogadjuk el, hogy az unió közös piacán a mai napig kettős mérce érvényesül”

– fogalmazott Tóth Edina, majd hozzátette: a jogszabályba bekerült a kettős minőség tiltása, amelynek köszönhetően meg fog szűnni, hogy a közép-kelet-európai régió állampolgárai másodrangú fogyasztók maradjanak az Európai Unióban.

Közölte továbbá, egyre több vállalat és márka ténylegesen is törekszik a fenntarthatóságra, így a zöldítés szerepe felértékelődik. A fogyasztói bizalom megerősítése érdekében egy hatékony szabályozás minden valódi céges zöldülés hitelességét erősítheti – mondta.

„A jogszabály célja, hogy a zöld termék legyen valóban zöld, járjunk együtt a zöld úton, és szüntessük meg közösen a zöldre festés rossz gyakorlatát”

– tette hozzá beszédében Tóth Edina.