A Levegő Munkacsoport szerint a módosított rendeletből éppen a lényeget vették ki azzal, hogy az autóközlekedés páros-páratlan rendszámon alapuló korlátozása magas légszennyezés esetén már nem kötelező, csak lehetséges. Nem tudható, hogy ezek után milyen hatékony módon fogja szmog esetén korlátozni a forgalmat az önkormányzat, ahogy ezt számára a vonatkozó kormányrendelet előírja. Pedig a gépkocsi-forgalom visszafogása nélkül nem lehet érdemben csökkenteni a szmogot.

A Levegő Munkacsoport felhívja a főváros figyelmét arra, hogy szmog esetén megszaporodik az asztmás és egyéb légúti megbetegedések és az infarktusok száma. Felmérések szerint a szennyezett levegő miatt a Budapestiek életminősége rosszabb és élettartama jelentősen megrövidülhet. Ezt meg is értették azok az autósok, akik jogkövető módon a riadó idején otthon hagyták járművüket. A főpolgármester mindezt nagyon világosan kifejtette nemrég megjelent cikkében. Kérdés, hogy az általa vezetett önkormányzat most miért hozott az abban leírtak megvalósítását bizonytalanná tévő rendelkezést.

A civil szervezet jó megoldásnak tartja a zöld zóna bevezetését E szerint idén ősztől az őszi-téli (október 20-tól március 8-ig tartó) időszakban nem közlekedhetnek a sárga matricával jelölt, „kedvezőtlenül sok légszennyező anyagot kibocsátó” járművek a Hungária körút, valamint a Krisztina körút, a Margit körút és a Lajos utca által határolt területen belül. A rendelet indoklása szerint a tiltást a későbbiekben szmogriadó esetén is életbe léptetnék. A lakosság egészsége érdekében a Levegő Munkacsoport sürgeti a főváros vezetését, hogy minél előbb léptesse hatályba a zöld zónát. Szintén szorgalmazza, hogy Szegedhez hasonlóan a szmog ideje alatt alkalmazzanak kedvezményes viteldíjakat a tömegközlekedésen (például a napijegy 1500 forint helyett csak 500 forintba kerüljön) – zárul a közlemény.