A terv költség-haszon elemzése szerint az útépítések a ráfordításokhoz képest tízszeres haszonnal járnak, míg a közösségi közlekedés fejlesztésénél kevesebb a haszon, mint a ráfordítás. A hasznok túlnyomó része állítólag az utazások során elért időmegtakarításból ered. A Levegő Munkacsoport azonban rámutatott, hogy az új utak sehol a világon nem eredményeznek utazásiidő-megtakarítást, hanem csak a megtett kilométerek száma növekszik. Az emberek ugyanis a világ minden országában egyforma időt fordítanak utazásra, csak az általuk megtett távolságban van különbség. Egy tárgyszerű elemzés bebizonyítaná, hogy a közösségi közlekedés fejlesztése sokkal nagyobb társadalmi haszonnal jár, mint az útépítés. Ezért a Levegő Munkacsoport kéri a fővárosi képviselőket, hogy ne fogadja el a tervet, hanem kérje annak átdolgozását.

A Levegő Munkacsoportnak a Fővárosi Közgyűléshez eljuttatott véleménye itt olvasható: http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/BKRFT-velemeny_0901.pdf