Szalámi
Az ember mindig talál olyan oldalakat, amiket még nem tiltott le. Ilyen a WMN. Bár az igazi úriembert onnan kitiltják. Úgy kell élni, hogy az ember ezt kiérdemelje, különben hogy néz gyermekei, unokái szemébe? „Apa, téged nem tiltottak ki? Mi az oka? A Márk apukáját kitiltották, és a Balázsét két profillal is!”
A WMN legutóbbi uszítása így hangzik: „Így vezet a hagyományosan »férfias« viselkedés a bolygó pusztulásához.” „Nagy autó, húsimádat, a reklámok szerint ettől férfi a férfi. […] A kutatások szerint a férfiak 16 százalékkal több szén-dioxid-kibocsátásért felelősek, mint a nők.”
Igen, és a férfiak használnak minden ujjukra háromféle krémet műanyag tubusból.
Ha az a 16 százalék egyáltalán igaz, a férfiak részéről ez pont a nők miatt van. A férfiak által összekapart erőforrás jó része náluk landol. Randimeghívás, italok, vacsora, ajándékok, utazások és így tovább, amit, ugye, a jelen szokások szerint 90 százalékban a férfinak kell fizetnie. Sajnos olyan a kultúránk és a párzási rituálénk, hogy a férfinak egyfajta státust kell felmutatni a pártalálás érdekében.
És mi a fogyasztói társadalomban a fő státusmérő? A nagy karbonlábnyomú szolgáltatások igénybevétele. Egy magasabb státusú, jobban kereső ember többet fogyaszt, nagyobb házban él, nagyobb autót vesz, és így tovább. Jelentősen csökkenne a férfiak státushajhászata, ha valódi egyenlőség lenne a nemek között, és nem volna szükség az ilyenfajta versengésre a nők kegyeiért, illetve nem az ilyen materiális státusszimbólumokat vennék figyelembe párválasztáskor. Onnan is látszik, hogy a férfiakat ez mennyire érdekli valójában, hogy ősi panasz a nők részéről, miszerint „mióta a Bélához hozzámentem, már nem is ad magára, úgy néz ki, mint egy hajléktalan”.
Megjegyzem, az ilyen „hagyományos” férfiakat a feleségük meg az anyukájuk eteti. Szóval családokról volna helyes beszélni, ha már ennyire firtatjuk, hogy ki mit eszik. Feltéve, ha igaz ez az egész felmérés.
A bolygó túlélte a meteort, ami kinyírta a dinókat, de én most próbát teszek a szalámival!