Magyar fejlesztés a Rossmann-üzletekben
Alig hároméves az a környezettudatosságot fókuszba állító magyar startupcég, amelynek fiatal tulajdonosai találmányukkal meghódították a német központú Rossmann drogériahálózat hazai üzleteit. Sikerük azt példázza, hogy jó ötlettel, annak gyakorlati megvalósításával és szorgalommal senki előtt nincs lehetetlen.– A találmányunk lényege az újratölthető palack és a dezodor-újratöltő automata, aminek segítségével a drogériák és a szupermarketek vásárlói saját maguk tudják feltölteni a kiürült dezodoros flakont – ismertette a magyar fejlesztés lényegét Zámbó Gergő. A feltaláló startupcég egyik vezetője elmondta, hogy az érdeklődők jelenleg háromféle illat közül választhatják ki a nekik tetszőt, amivel a rendelkezésre álló üres dezodoros palackot megtölthetik.
– A nagyjából fél percig tartó feltöltés lépéseiről érintőképernyőn lehet tájékozódni, így mindenki számára egyszerű és gyors megoldással szolgálnak a ReSpray automatáink, amelyek a folyamat végén termékismertetőt és vonalkódot tartalmazó címkét nyomtatnak, ennek segítségével lehet fizetni a kasszánál – tette hozzá Zámbó Gergő, aki társával, korábbi gimnáziumi osztálytársával, Réti Andorral már a középiskola alatt érdeklődött a környezetvédelem és a vállalkozások világa iránt.
– Hosszú listánk volt olyan lehetséges témákról, amelyek mindkettőnket érdekeltek. Végül Gergő a Kárpát-medencei Teheségkutató Alapítvány támogatottjaként mentora, a magyar startupok tőkefinanszírozásával foglalkozó állami tulajdonú Hinvertures Kft. vezérigazgató-helyettese, Mikesy Álmos segítségével választottuk ezt a projektet. Ebben láttuk a legjelentősebb környezetvédelmi hatást, és szép kihívás is volt – elevenítette fel a néhány évvel ezelőtti indulást Réti Andor.
A fiatal fejlesztők által kínált dezodorok alumínium-, alkohol- és parabénmentesek, így allergológiai szempontból bőrbarátok, a flakon feltöltése pedig propán-bután helyett sűrített levegővel történik. Vagyis környezetbarát és bőrkímélő megoldás született, a másfél-két hónap alatt kiürülő dezodoros flakonok pedig ötször tölthetők fel, vagyis kevesebb hulladék képződik. Az első töltéskor, amikor a vásárló az üres flakont is megveszi, 599 forintba kerül a művelet, és alkalmanként 299 forintért lehet utántölteni.
– Az árképzéssel azt szeretnénk elérni, hogy széles rétegek számára elérhető legyen a fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő dezodorunk – mondta Zámbó Gergő.
A jó ötletet tehát eredményes megvalósítás követte, a kreativitás és a befektetett munka pedig a szerencsét is meghozta, hiszen a fiatal fejlesztők megismerkedtek a több száz kozmetikai márkát birtokló brit multi, az Unilever hazai vezérigazgatójával, aki pedig a Rossmann Magyarország első emberével, Flórián Lászlóval kötötte össze a tulajdonostársakat. Ő rögtön fantáziát látott a vállalkozásban, így vált lehetővé, hogy a német bázisú drogériahálózat magyarországi boltjaiban megjelenhessen a dezodor-utántöltő automata.