Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Hirdetés

Mint mondta, az ukrán kapitány megszegte az előzés és kötelező gondosság szabályait, nem rádiózott, valamint nem adott kürt- és fényjelzést, így a Hableány kapitánya nem tudta, mi fog történni, pedig csak az ő hozzájárulásával kezdhette volna meg a Viking kapitánya az előzést.

Ha szigorítanák a szabályokat, a hasonló balesetek akkor sem lennének megelőzhetők, mert emberi mulasztás történt, ha betartják a szabályokat, akkor a baleset nem következik be – szögezte le.

Hozzátette: nem tudni, hogy miért nem állt meg az ütközés után a Viking, pedig erre minden műszaki feltétel megvolt.

Az kizárható, hogy nem látta a Hableányt

– szögezte le Bencsik Attila, majd azt mondta, esetleg a kis hajó vezetője is leadhatott volna kürtjelzést, amire felfigyelhetett volna a Viking, de ez számára nem volt kötelező.