Hirdetés

A kétségkívül aranyos megállóbemondások hátulütője, hogy nehezebben érthetők, mint Tarcsa Zsuzsa jól megszokott hangja. Ezt tették szóvá néhányan.

Az egyik hozzászóló azt írta, így nem fogja érteni, melyik megálló következik.

„Majd nyisd ki a szemedet és nézz ki az ablakon” – válaszolta a BKK profilja, nem gondolva arra, hogy a vakok számára kifejezetten fontos a hangos utastájékoztatás.

Meglepő ez annak fényében, hogy Tarlós István főpolgármestersége alatt, 2017-ben még a Vakok Intézetének diákjait hallhattuk a nagykörúti villamosokon gyereknap alkalmából:

Több kommentelő idegesítőnek titulálta a gyereknapi bemondásokat. Ezekre a BKK gyerekes módon annyit felelt, hogy az illető kommentje idegesítőbb. (Aki mondja másra, az mondja magára – ez Budapest közlekedésszervezője közösségimédia-felelős munkatársának gondolkodása. Tudjuk be a gyereknap közeledtének…)

Karácsony Gergely városában nem újdonság az utasok lenézése. Korábban dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója a járatritkításokról szóló háttérbeszélgetésen azt találta mondani, hogy az utasokat nehéz lett volna bevonni ebbe a folyamatba, mert az olyan lett volna, „mintha hálaadás előtt megkérdeznék a pulykát, hogy mi legyen vele”.

@bkkbudapest Gyerekek a mikrofon mögött? 😍 Idén is jön az, amitől még a légkondicionált 4-6-oson is elolvadsz 🫠 #fyp #gyereknap #bkk #bkkbudapest #villamos ♬ eredeti hang – BKK Budapest

FRISSÍTÉS: Vitézy Dávid méltó kommunikációt kér

Azt hinné az ember, hogy miután az utasokat vágásérett pulykákhoz hasonlította a vezérigazgató, a BKK tart némi önvizsgálatot, írta cikkünk megjelenése után a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a Facebook-oldalán.

Az önvizsgálat elmaradt. Vitézy Dávid azt írta, „egyáltalán nem vicces, pusztán bunkó stílusban osztják a kommentsávban a budapestieket, akik szóvá teszik, hogy a gyerekhangon történő megállóbemondás nem mindenkinek tetszik.”

A közlekedési szakbizottság elnökeként ezért arra kérte Walter Katalint, hogy próbáljanak a közösségimédia-felületeken is közszolgáltatóhoz méltó módon kommunikálni a jövőben.

A BKK végül kiadott egy közleményt, amelyben megpróbáltak elnézést kérni – ez is felemásra sikeredett, még csak utalás sincs benne arra, hogy kirúgták volna a TikTokon elszabadult munkatársukat.