Úgy tűnik, Karácsony Gergely főpolgármesternek nem csak a fővárosi munkájához kell a hivatali autó – írja a Mandiner. Az SDZ-323 rendszámú, hamuszürke Toyota Prius Plug-In Hybrid a baloldali városvezető kormányfőjelölti kampányának vidéki helyszínein is feltűnt – Gyurcsány Ferenc korábbi testőre, Handl Tamás mellett.

Hirdetés

Arra most nem érdemes kitérni, hogy egy magát közösségi közlekedéspártinak definiáló polgármester reggelente miért nem a tömegközlekedési eszközöket használja munkába menet az olykor szabálytalanul is közlekedő szolgálati gépkocsi helyett. Az előválasztási kampányköltekezések szempontjából sokkal érdekesebb azt felvetni,

  • használhatja-e Karácsony a hivatali autót a fővárosi ügyek intézése mellett például országos kampánytevékenységre;
  • ha igen, mennyit mehet magánhasználati céllal; hogy ez esetben ki fizeti a hivatali autó sofőrjét – lévén a városvezetőnek nincs jogosítványa;
  • és ha már szóba került minap egy megdorgált hivatali sofőr: kérdéses az is, hogy történik az elszámolás, miként számolják a sofőr rendelkezésre állását, amikor például a főpolgármester ellenzéki miniszterelnök-jelöltként épp országot jár?

A lap a kérdéseit természetesen eljuttatta a Városházára, mi több, a transzparencia jegyében közérdekű adatigényléssel fordultak a Főpolgármesteri Hivatalhoz, hogy kiderüljön: ha van Karácsony szolgálati autójának menetlevele, abban mikor milyen úticélok szerepelnek. (A beszerzéstől kezdve.) Szeretnék megkapni a hivatali gépkocsi 2021. évi üzemanyagelszámolásait – ugyancsak havi lebontásban, számlákkal alátámasztva. Mindemellett a sofőrök munkaidejére, munkabeosztására is kíváncsi a Mandiner.

A kérdések után jöjjön, amit biztosan tudni lehet a főpolgármester autójáról

2020. január 10-én a Főpolgármesteri Hivatal kiírt egy közbeszerzést, amellyel egyetlen személyautót szeretett volna vásárolni. A G7 akkor azt írta, „egy plug-in hibrid, benzin és elektromos meghajtású személygépjárműről volt szó, szürke színben. A kért felszerelési lista egy olyan autóra utalt, amely nem fapados ugyan, de luxus nincs benne, inkább alsó hangon van felszerelve a ma szokásos, gyakorlatilag már alapból járó extrákkal.” De a kért méretek arról árulkodtak, hogy a Hivatal nem tartotta elég nagynak a kompakt méretet (ilyen például a VW Golf, a Honda Civic, a Skoda Octavia), ennél nagyobb autóra lenne szükségük.

Korábban írtuk

Az első kiírás nem volt sikeres, mivel az egyetlen pályázó, a Toyota Sakura Kft. 9,3 millió forintért olyan autót kínált, amelynek tengelytávja, környezetvédelmi besorolása és a fényszórómosója nem volt megfelelő.

A második nekifutást viszont már sikerrel vette mind a Hivatal, mind pedig a kiskunfélegyházi székhelyű CPM Hungary Kft. Összehasonlítva a két közbeszerzést, a feltételek alig különböznek (a méreteken, a gépkocsi meghajtásán például nem változtatott a Kiíró), a korábban kifogásolt paraméterek – amelyek a Prius műszaki tartalmaira hajaznak – márciusban már megfeleltek Karácsonyéknak.

A teljes cikk elolvasható a Mandiner oldalán, IDE kattintva!