Tarlós István álláspontja szerint jelenleg „a tartós megoldás perspektíváját magában hordozó” ad hoc lépéseket kell tenni. A városvezető kijelentette: a főváros arra is hajlandó, hogy az összes maradék likvid forrását „összekaparja”, ami 9 milliárd forint körül van. Mint mondta, ezt betennék a BKV-ba, de csak akkor, ha az állam legalább a zárolt 32 milliárd forintos normatív támogatást felszabadítja, és megadja ezen felül a korábban a hitelek törlesztésére kért 24 milliárd forintos támogatást.

A főpolgármester a portálnak úgy fogalmazott: „intézményeink működését a végsőkig megfeszítve, népszerűtlen drágításokat bevezetve mi is összekaparunk 21 milliárdot. Enélkül el nem képzelhető semmilyen megoldás, mert abban a pillanatban esedékessé válik a lejárt hitelek visszafizetése, és a cég fizetésképtelenné válik” – jegyezte meg Tarlós István, hozzátéve, ez azt jelentené, hogy „három nappal később már gázolaj sem lesz a buszokba”.

A városvezető arra is kitért: napokon belül leül Orbán Viktor miniszterelnökkel beszélni a kérdésről. Szavai szerint a Fideszen belül sokan nem értik a problémát, „kilátástalan velük vitázni”, ezért is várja határozottan a miniszterelnöktől a megoldást.

Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter december 21-én Szatmáry Kristóf gazdaságszabályozásért felelős államtitkárt jelölte ki, hogy egyeztessen a BKV gazdasági és pénzügyi helyzetének stabilizálásáról Tarlós Istvánnal. A főpolgármester pedig Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatóját nevezte ki tárgyalópartnernek. Az MTI úgy tudja, hogy az egyeztetés már megkezdődött a két fél között.

(MTI)