A Márka Üdítőgyártó Kft. augusztusban újraindította a Róna üdítők forgalmazását. A Róna a hetvenes-nyolcvanas években az egyik legismertebb palackozott ital volt Magyarországon, és hosszú éveken át meghatározó szereplője volt a hazai üdítőpiacnak – akárcsak a névadó Márka termékcsalád.

Hirdetés

A nosztalgikus ízek kedvelőinek örömére az ital visszatérése klasszikus változatokban – kóla és narancs – történik, 2 literes PET-palackos kiszerelésben. A gyártó elsősorban a lakossági vásárlók igényeire reagál ezzel, bár annak idején az ital üveges formában is elérhető volt. Érdekesség, hogy a Róna annak idején nem volt kifejezetten budapesti termék – a fővárosi üzletek kínálatában csak korlátozottan szerepelt.

Fotó: Retronom.hu

A gyártó közleménye szerint az újraforgalmazás célja az, hogy kielégítse a retró termékek iránti fokozódó érdeklődést, és nosztalgikus élményt nyújtson azoknak, akik egykor ezeken az ízeken nőttek fel.

A Márka Üdítőgyártó Kft. portfóliója ma már jóval szélesebb: a Róna mellett olyan ismert márkák is megtalálhatók kínálatában, mint a Traubisoda, a Gyöngy, az Adrenalin vagy épp a Kobra. A vállalat termékei jelenleg 17 országban érhetők el.

A cég az elmúlt években jelentős fejlesztéseket hajtott végre: 2018 óta több mint 12 milliárd forint értékben ruháztak be technológiába és kapacitásbővítésbe. Ennek köszönhetően a Márka gyártása folyamatosan nőtt, 2025-re már 184 dolgozót foglalkoztatnak, éves árbevételük pedig meghaladja a 24 milliárd forintot.