Marketing
Egy hozzászólásban olvasom: „Oltás helyett az immunrendszeremet turbózom fel úgy, hogy jöhet bármilyen vírus. Csak azt tudnám, ez miért nem folyik a vízcsapból is úgy, mint az oltásmarketing világszerte. Ja, hogy ebben nincs üzlet?”
Oltásmarketing. A Kincskereső kisködmön rémlik valakinek? Amikor a falun élő, kizárólag bioételeket fogyasztó kislány belehal a torokgyíkba? Szegény Kölcseynek a fél szemét vitte el a himlő. Az anyukája lehet, hogy örült volna az oltásmarketingnek. Moliére vagy éppen Orwell tüdőbajban halt meg.
Meg vannak bolondulva az emberek jó dolgukban. De komolyan. Ki volt az az IQ-betyár, aki azt a következtetést vonta le, hogy az immunrendszer védelme, megerősítése nem üzlet? Az „immunrendszer turbózása” véletlenül nem pénzért vásárolt szerekkel történik? Mert akkor ez is csak marketing, nem? Feltéve persze, ha az immunrendszert lehetne erősíteni, de nem lehet. Ha leromlott, akkor vissza lehet állítani alapszintre, de feljebb már nem tornáztatható, nem erősödik, nem vastagodik meg, mint egy bicepsz.
„Úgy döntöttem, felturbózom az immunrendszerem, és úgy döntöttem, hogy nem leszek soha nagyothalló vagy kopasz.” Bár lehet, hogy fényt eszik – de az már egy másik kategória. Mondjuk azt sem tartom kizártnak, hogy pár év, és kapható lesz dobozolt fény, mert valamit tenni kell az orvos- és a gyógyszerlobbi aljas átverései ellen.
Legalább akkora üzlet a milliónyi étrend-kiegészítő, vitamintabletta, satöbbi a gyógyszercégeknek, mint az oltás. Ráadásul az oltást kétszer kell kifizetni (beadni), a négy-ötezer forintos vackokat meg minden hónapban megveszi a tudatos polgár.
Pont ez a „logika” jelenik meg azoknál is, akik fennhangon hirdetik, hogy a gyógyszermaffia épp most irtja ki a potenciális ügyfeleit. Nyilvánvaló, hogy a világ összes kormányát megvezették az USA-tól Oroszországig, Kanadától Koreáig, viszont a Facebookon létezik pár ezer ember, akiket nem lehet becsapni, akik minden titkok tudói.