Az ötezer fős Dunaújvárosi Főiskolának jelenleg 8 fogyatékkal élő hallgatója van, ami intézményi szinten az országos átlagot jelzi, hiszen a 2008-as adatok szerint 1176 fogyatékkal élő hallgató tanul 71 hazai felsőoktatási intézményben. Ez a több tízezres nagy egyetemektől a kisebb vidéki főiskolákig statisztikailag 16-17 fogyatékos hallgatót jelent intézményenként. A 2006-os kormányrendelet érvénybe lépése óta – amely 50 többletpontra való jogosultságot határoz meg a fogyatékkal élő jelentkezők számára – jelentősen emelkedik a felsőoktatási intézményben tanuló fogyatékos hallgatók száma. Ezzel együtt a sérült hallgatóknak és oktatóknak nyilvánvalóan valódi esélyegyenlőséget az akadálymentes környezetet biztosító intézmények teremthetnének.

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium sajtóirodája szerint 2009-ben 1802, olyan jelentkező felvételizett valamely felsőoktatási intézménybe, aki a jelentkezéskor jelezte, hogy fogyatékossággal él. Az idén 342 fő, többletpontokkal sem jutott be, így 1460 jelentkező nyert felvételt. Ez a szám 2008-ban 1340 fő, 2007-ben 1209 fő jelentkezőt jelentett.

A Dunaújvárosi Főiskola campus-án minden épület kerekesszékkel is könnyen megközelíthető. Az 1953-ban épült szocreál főépületbe a nyári felújítás alatt kerül be a lift, ami az alagsortól a tetőtérig mindösszesen négy szintet érint. A beruházás 12 millió forintból valósul meg. Az elmúlt években valamennyi korszerűen átépített oktatási és kollégiumi épület már akadálymentes, kivéve egy kétszintes épületet, amelynek felszereltsége már megfelelő a mozgáskorlátozottak számára, de lift, amelynek megépítése további 5 millió forintot igényel, jelenleg még nem készült el. Ha ez a beruházás is megvalósul, a DF lesz az ország első, teljesen akadálymentes intézménye.

A fizikai akadálymentesítés mellett tavaly ősszel a vakok és gyengén látók számára intelligens szoftverrel és Braille billentyűzettel ellátott felolvasó számítógépes állomást is átadtak.

„A legtöbb oktatási épületünk, a kollégiumaink már akadálymentesek és kerekesszékkel járhatók, a liftek gombjain Braille-felirat van, és a speciális mellékhelyiségek sem hiányoznak. Az intézmény nem csak teljeskörű akadálymentesítésre törekszik, de nagy hangsúlyt fektet a fogyatékkal élők integrációjára és képzésére is. Jelenleg zajlik a szakmai előkészítése annak a koncepciónak, amely a mozgáskorlátozottak számára biztosít majd sportolási lehetőségeket, intézményi kereteken belül”. – mondta dr. Bognár László, az intézmény rektora.