Fotó: MTI/Mohai Balázs
Hirdetés

Fürjes Balázs azt mondta, hogy az álomnak szabadnak és bátornak kell lennie, utána azonban felelősen kell tervezni, majd fegyelmezetten és pontosan építeni.

A nagy titok az, hogy a szabadság ne tegye szertelenné, szétfolyóvá a munkát, ugyanakkor a fegyelem, a precizitás ne fojtsa meg a szabadságot – vélekedett.

Ha sikerült megtalálni ezt az egyensúlyt, akkor születnek olyan épületek, mint a Puskás Aréna – közölte az államtitkár.

A komplexum megalkotását öt szempont vezérelte, és a feltételek mindegyike teljesült – mondta Fürjes Balázs.

Tisztelettel akartak lenni a múlt, a Népstadion iránt, amely bár elavult, fontos helyszínt jelentett a magyaroknak; ennek jegyében a Puskás Aréna kezdőkörét milliméterre pontosan ugyanoda tették. Ezzel együtt azonban a XXI. századi igényeket kielégítő épületet kívántak létrehozni. Fontos volt, hogy a komplexum több legyen egy arénánál: ne csak futballmérkőzések megrendezésére legyen alkalmas, hanem konferenciákat, koncerteket is lehessen benne tartani, így biztosítva a gazdaságos működés feltételeit. A negyedik alapelv az volt, hogy az épület „100 százalékban magyar teljesítményként” jöjjön létre. Végül, legyen átlagos a költsége – az államtitkár azt hangoztatta, hogy bár a kérdésről viták folynak a sajtóban, ez a szempont is megvalósult.

A MÉSZ idei Nemzetközi Építészkongresszusának témája az „ép-ítés”, a gyógyító építészet. Martha Thorne, a Pritzker-díj ügyvezető igazgatója, a rendezvény szakmai tanácsadója a szervezők tájékoztatása szerint azt mondta, hogy a város és az egészség viszonyának megfigyelése, az épített környezet és a jóllét összekapcsolása nagyon időszerű gondolat. A konferencia azt a kedvező hatást vizsgálja, amelyet a megfelelő tervezés kifejthet az emberekre.

A program szerint délután felszólal Patrick Lüth, az egyebek mellett a norvég nemzeti operaházat is tervező, oslói székhelyű Snohetta építészműhely egyik vezetője. A Snohetta innsbrucki irodája nyerte el a Budapest Déli Városkapu meghívásos nemzetközi tervpályázat első díját, közösen a Verkehrsingenieure Besch und Partner nevű vállalattal.