Hirdetés

Paul Schrader szerezte mások mellett a Taxisofőr, a Dühöngő bika és Martin Scorsese több más klasszikusának forgatókönyvét, mondhatjuk tehát, hogy egy legendás munkakapcsolatról van szó. A két géniusz ezúttal azonban helyet cserélt, Schrader írta és rendezte a Svindlert, Scorsese pedig a produceri székből támogatta. Sajnos azonban kiderült, hogy ez a felállás kevésbé kedvező. A történet főszereplője egy rejtélyes, börtönviselt férfi, aki Amerikát járva alacsony tétű szerencsejátékkal tartja fenn magát, mígnem egy nő fel nem figyel rá, és meg nem próbálja rábeszélni, hogy nagyobb összegben gondolkozzon. Mindeközben pedig feltűnik a színen egy fiatal srác is, akivel egy tragikus eset miatt összekapcsolódott a múltja. A Svindler végtelenül lassú és nyomasztó tempóban beszél bűnről és bűnhődésről, miközben az Abu Ghraib börtönben történt kínzásokkal szembesíti a nézőt. A filozó­fiai gondolatfelvetések érdesek, sokkolás és erőszak ábrázolás terén azonban igencsak ügyetlen a film. Egyedül Oscar Isaac átszellemült, szuggesztív alakítása, valamint a fullasztó hangulata miatt érdemli meg mégis a figyelmet.

Korábban írtuk