Hirdetés

A koncentráltan tematizált húsvéti televízió-műsorok között természetesen középpontba kerültek a vallási jellegűek, sok érintkezéssel a művészetekkel. Kivételesen pontos időzítéssel, nagypénteken adták a szívósan dolgozó kitűnő dokumentumfilm-rendező, Mohi Sándor portréfilmjét Ganczaugh Miklós festőművészről. A művészet iránt valamennyire is érdeklődő nézőt erősen a képernyő elé szögezte az alkotás, amelynek alanya a kortárs magyar festészetnek a szakralitás iránt mélyen elkötelezett alkotója. A megfontolt lassúsággal való filmes építkezés során a fekete-fehérben nyilatkozó festő emelkedett gondolatait színesben látható munkái kísérik, miközben Keserü Katalin, Sulyok Miklós, Szemadám György, Mártha Albert, Pintér Péter, Vörösváry Ákos és Zatykó László szerzetes osztja meg velünk Ganczaugh Miklós személyiségével, festészetével kapcsolatos mély gondolatait. Ganczaugh művei közismerten távol vannak mindenféle közhelyes szépelgéstől, annál több bennük a nyers, nagyon belülről kivetülő, szinte kegyetlen látomás. Az alkotót valóban megszólította Isten, ez áthatja művészetét, és ezt az atmoszférát torokszorítóan volt képes megragadni Mohi Sándor kamerája, koncepciója.

Korábban írtuk