Hirdetés

Egy feltörekvő filmrendező ünnepélyes hangulatban tér haza tengerparti villájába új műve premierjéről, a felhőtlen öröm azonban nem tart sokáig: a ceremónián a férfi nem említette barátnője nevét a köszönőbeszédében, ami hamar eldurvuló, az egész kapcsolatukat megkérdőjelező vitát szít a pár tagjai közt. Klasszikus, manapság ritka, egyetlen helyszínen, két szereplővel előadott kamaradrámát láthatunk, amely pengeéles dialógusai révén mégis képes ébren tartani a figyelmet. Amellett, hogy a forgatókönyv körbejárja a többnyire idealisztikusan ábrázolt alkotó-múzsa viszony olykor kifejezetten kizsákmányoló oldalát vagy a férfi-nő dominanciaharcokat, még izgalmasabbak a film politikai aspektusai. A legemlékezetesebb jelenetben a főszereplő például azt fogalmazza meg, milyen bosszantó egy színes bőrű rendező számára, hogy a pozitív diszkrimináció jegyében a magukat progresszívnak tartó újságírók nem létező üzeneteket is belelátnak a munkáikba – bátor húzás ez a Black Lives Matter-mozgalom idején, és erős reflexió a látottak helyett kizárólag a stáblistán szereplő neveket fontosnak tartó korszellemre. Az HBO Eufória című sorozatának rendezője, Sam Levinson ráadásul összehozta a széria legjobbjait. A női főszerepet alakító huszonéves Zendaya ezúttal is bizonyítja, hogy korosztályának egyik legnagyobb tehetsége, John David Washington (Tenet) szintén kiváló alakítást nyújt, Rév Marcell operatőr fekete-fehér képei pedig melankolikus szépséggel töltik meg a belső terek rideg esztétikáját.

Korábban írtuk