Egy nő az édesanyjával azzal a céllal tér vissza a szállodaként üzemelő kastélyba, amelyben az idős asszony felnőtt, hogy megírja a családja történetét. Dolgozni azonban képtelen, ugyanis az épületben rejtélyes jelenségeket tapasztal. Az örök lány, mely az első perctől kezdve egy klasszikus, gótikus kísértethorror benyomását kelti, alaposan becsapja a nézőt.

Hirdetés

Merthogy aki az adrenalinszintjének feltöltését várja, garantáltan csalódni fog: a légkör ugyanis bár fojtogató és nyomasztó, ráadásul egy szellem is felbukkan, a hangsúly nem az ijesztgetésen van, hanem a drámán és a generációk közötti kapcsolatok elemzésén. Ráadásul a film mindezt rendkívül költőien teszi, ugyanakkor cseppet sem olyan mély, mint amilyennek látszani szeretne, a végső fordulat pedig könnyen kiszámítható.

Mégis megéri megnézni, hiszen egyrészt a fényképezés elképesztően gyönyörű, így érdemes a lehető legnagyobb képernyőt választani, másrészt pedig Tilda Swinton félelmetesen zseniális a nőnek és saját anyjának dupla szerepében. Az alkotás producere Martin Scorsese, az ő jó ízlését pedig aligha lehet kétségbe vonni.

Korábban írtuk