Hirdetés

Christopher Nolan az új évezred Steven Spielbergje, aki képes az art mozik kedvelőit is megszólítani, miközben hatalmas költségvetés mellett teljesen szabad kezet kap a stúdióktól, és a franchise-ok korában eredeti forgatókönyvből is dolgozhat. Nem véletlenül bízik Hollywood abban, hogy az Európában elvileg nyár végén debütáló Tenet című filmje visszacsábítja majd a nézőket a vetítőtermekbe. Ezt a célt erősíti az is, hogy a tíz évvel ezelőtt bemutatott Eredet ismét a vásznakra kerül. A rövid idő alatt klasszikussá vált mű tökéletesen illusztrálja alkotója erényeit és gyengeségeit. A rendező elvitathatatlan érdeme a precíz történetmesélés és a színészvezetés – ahogy a legtöbb munkájában, az Eredetben is a kor legnagyobb sztárjai tűnnek fel, mások mellett Leonardo DiCaprio, Ellen Page és Joseph Gordon-Levitt –, ez a mérnöki szemlélet azonban nem párosul kellő fantáziával: a szürreális jelenetekből derül ki leginkább, hogy Nolan nem egy Stanley-, egy Kubrick- vagy David Lynch-kaliberű géniusz, inkább egy végtelenül profi, de iparos alkotó.

Korábban írtuk