Hirdetés

Egy külvárosi lakótelepen csavargó fiatal lány unalmában ellop egy csecsemőt, majd megismerkedik egy munkásszállón élő, kissé együgyű, de jóindulatú sráccal, és közös menekülésbe kezdenek. Csuja László első nagyjátékfilmje egy különös, balkáni hangulatú Bonnie és Clyde-történet, a bűnügyi szálnál sokkal fontosabb társadalomrajzzal. A két karakter utazása során hangulatos és hiteles képeken keresztül ismerhetjük meg a vidéki kocsmák, a simliskedő kisvállalkozók, a melósok és a kisstílű bűnözők világát: mintha Tarr Béla érzékeny, hipnotikus és mélyre hatoló ábrázolásmódja találkozna egy jóval dinamikusabb, olykor kifejezetten videóklipszerű stílussal. A mozi igazi kincse azonban a főszerepet alakító Berényi Bianka. A rendező az extravagáns, olykor kifejezetten bizarr Instagram-fotói miatt figyelt fel a divattervezéssel foglalkozó lányra, akinek nonkonformista, vibráló személyisége hihetetlen erővel sugárzik a vászonról is, pusztán a természetes jelenlétével az elmúlt évek magyar mozgóképeinek egyik legemlékezetesebb női karakterét formálja meg. A Virágvölgy vele együtt megosztó alkotás, hiszen nem a cselekményre, hanem az epizodikus jelenetekre épít, a szereplőknek nincs se múltjuk, se jövőjük, kizárólag a pillanatnyi döntéseiken és a környezetükkel való interakcióikon keresztül alkothatunk róluk képet. A Karlovy Vary-i Nemzetközi Filmfesztiválon debütáló munka 2018-ban került a magyar mozikba, kevés sikerrel. Most, online kapott egy második esélyt a különlegessége bizonyítására.