Hirdetés

Azt eddig is tudtuk, hogy a közösségi média figyeli minden kattintásunkat, hogy utána célzott hirdetésekkel lásson el minket. A Társadalmi dilemma című dokumentumfilmben a népszerű alkalmazások egykori fejlesztői vallanak arról, hogyan hozták létre azt a mesterséges intelligenciát, amely alapján hajszálpontosan felmérhető az érdeklődési körünk. A weboldalak hatása számokban mérhető: Amerikában a Facebook elterjedése óta hetven százalékkal emelkedett a tinédzserek körében az öngyilkosságok aránya, a világ számos pontján polgárháborús helyzet alakult ki a közösségi médiumok véleménybuborék-gerjesztő hatása miatt, a hamis hírek pedig hatszor olyan gyorsan terjednek ezeken a felületeken, mint a valódiak. „Ha nem fizetünk egy szolgáltatásért, akkor valószínűleg mi magunk vagyunk a termék”, hangzik el a legfontosabb tételmondat, a filmben felhozott jelenségek pedig kitűnően illusztrálják az emberi tudat gyarmatosítására tett kísérleteket. Bátor lépés mindez attól a Netflixtől, ahol már a regisztráció pillanatában ki kell választanunk néhány nekünk szimpatikus tartalmat, ízlésfelmérés céljából.

Korábban írtuk