Hirdetés

Az Amerikai Filmakadémia és általában a filmes szakma nem igazán veszi komolyan a horror műfaját. Ezért is volt tavaly bombameglepetés, hogy a szatirikus-társadalomkritikus Tűnj el!, ha csupán a forgatókönyv kategóriában is, de elnyerte az Oscart. A rendező, Jordan Pelee személyével kapcsolatban már akkor felmerült a kérdés: képes lesz-e még egyszer hasonlóan hatásos művel előrukkolni. A Mi nagyon hamar eloszlatott minden ezzel kapcsolatos kételyt. A történetben egy fekete család vakációra utazik a tengerpart melletti kisvárosba, majd egyik este szótlanul álldogáló és egyre fenyegetőbben viselkedő idegen alakok jelennek meg a házuk előtt. A família hamar ráeszmél, saját torz másaik akarnak betörni hozzájuk. A mozi úgy indít, mint egy klasszikus home invasion thriller (a főszereplőket egy kívülről érkező ellenség fenyegeti otthonában), aztán a játékidő előrehaladtával a direktor egyre inkább felrúgja a szabályokat, és a szürreális ámokfutás mélyebb mondanivalóval telik meg: az alkotás lényegében a teljes nyugati civilizáció abszurd tükrévé válik. És bár a Mi nem csúszik olyan könnyedén, mint a debütáló Tűnj el!, nyomasztó hatása tovább velünk marad.