Hozzátette, hogy Budapesten az idén már többen vettek részt a programokon, mint a pandémia előtt, a vidéki helyszínek látogatottsága pedig erőteljesen közelít a koronavírus-járvány előtti adatokhoz – fűzte hozzá.

Hirdetés

Véleménye szerint a programsorozat sikere nagyban köszönhető annak, hogy a múzeumok ilyenkor a legérdekesebb, leginteraktívabb programjaikat mutatják be, a rendezvényeken pedig előadőművészek is képviseltetik magukat.

A Múzeumok éjszakája hivatalos weboldalának látogatottsága is nőtt, mintegy 20 százalékkal többen keresték fel a weblapot, mint az előző évben. Továbbra is a fiatal, 18-24 év közötti és a 25-34 év közötti korosztály teszi ki legnagyobb számban a honlap látogatóit – közölte Vincze Máté.

A Múzeumok éjszakája programsorozat idén a „Trendben vagyunk” jelmondatot viselte, ami a magyar innovációra utalt, valamint arra, hogy a magyar múzeumi szféra követi és gyakran diktálja a nemzetközi trendeket. Az idei jelmondat ezen kívül a Neumann-emlékévre is célzott, ugyanis sok kiállítás ehhez a tematikához kapcsolódik – hangsúlyozta a helyettes államtitkár.

A legnépszerűbb múzeum idén a Szépművészeti Múzeum volt több mint 15 ezer látogatóval. A második leglátogatottabb intézmény több mint 11 ezer látogatóval a székesfehérvári Szent István Király Múzeum lett, amely egy interaktív Árpád-kori bemutatóval várta az érdeklődőket. A harmadik legnépszerűbb helyszínt, az élő dél-amerikai lepkebemutatóval készülő Magyar Természettudományi Múzeumot szintén körülbelül 11 ezer érdeklődő kereste fel – emelte ki Vincze Máté.

A Múzeumok éjszakáján évről évre erősebb a vidéki jelenlét, amit jól mutat, hogy idén a 450 helyszínből több mint 300 program vidéki helyszíneken volt. Veszprém és a balatoni régió idén kiemelt helyszíne volt a rendezvénysorozatnak – tette hozzá.

A következő Múzeumok éjszakáját 2024. június 22-én tartják – közölte Vincze Máté.

Korábban írtuk