A „rendkívül sok” fogyasztóvédelmi probléma a rezsicsökkentés „nagyon fontos mellékterméke”, ezek orvoslása kerül a törvénycsomagba; az elsődleges szempont a fogyasztók védelme, ehhez várja a javaslatokat a kormány – fogalmazott a Fidesz rezsicsökkentésért felelős munkacsoportjának vezetője, Németh Szilárd a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, hozzátéve, hogy a cél a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása, ahol pedig szükséges, erősítése.

Németh Szilárd úgy vélte, Magyarország jó úton halad ahhoz, hogy a nyugat-európaihoz vagy az amerikaihoz hasonló fogyasztóbarát környezettel rendelkezzen, ami a 2010-es kormányváltással kezdődött meg. Elindult rezsicsökkentés. folytatta, a fogyasztókat ki kellett emelni „a sárgacsekkek és a banki hitelek világából”, mivel az 1990-es évek privatizációja óta a szolgáltatók túlhatalma jellemezte a piacot, amelyet át kellett alakítani.

– Korábban csak nekik lehetett igazuk, 2002 és 2010 között tizenötször kaptak lehetőséget a háztartási áremelésre, a fogyasztók pedig hiába fordultak a hatóságokhoz, nem foglalkozott velük senki – hangsúlyozta a kormánypárti politikus.

Leszögezte: mára megváltozott a helyzet, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság minden beavatkozáshoz szükséges lehetőséget megkapott, és létrejöttek a rezsipontok is. Ezeken – a javaslat szerint – már mind a kilenc, a rezsicsökkentésben érintett közműszolgáltatással foglalkoznának, emelte ki.

Németh Szilárd hozzáfűzte azt is, hogy a tartozásokat a szolgáltatók az eddigi 60 napos késedelem helyett csak egy év után adhatják át követeléskezelőknek, továbbá meg kell nevezniük, hogy kinek és mennyiért tették azt, ha pedig panasszal él a fogyasztó, akkor 15 napon belül érdemi választ kell kapnia.

(hirado.hu-fidesz.hu)