A legjobb fogyasztói kampány díjjal a minőség mellett most a cég marketing-tevékenysége is rangos elismerésben részesülhetett. A Szentkirályi az éles versenyben világhírű márkákat utasított maga mögé. A globális víz-innovációs díjak csomagolás kategóriájában ugyancsak előkelő helyezést ért el: döntős plakettet kapott a Szentkirályi 1 literes PET palackjának design-ja. A kitüntető elismeréseket Balogh Levente, a cég tulajdonos-ügyvezetője (itthoni idő szerint) ma hajnalban vette át Brazíliában.

Szeptember 13-15. között Rio de Janeiro-ban rendezte meg az – eddigi legnagyobb létszámú, négyszáz fős – 8. Global Bottled Water Congress-t (a Palackozott Vizek Világkongresszusát) a Zenith International (a világ vezető élelmiszer- és italgyártóinak szervezete) a piacvezető palackozott vizek gyártói és forgalmazói, a fogyasztók, szakértők és elemzők részvételével. A 40 országból érkező 146 cég képviselői a fórumokon, workshopokon és az előadások során teljes áttekintést adtak és kaptak az 5 kontinens régióvezető cégeinek legújabb trendjeiről és perspektíváiról. Ahogy az előző években, úgy 2011-ben is meghirdették a Water Innovation Awards világversenyt, amelyre ez alkalommal a kiírt 11 kategóriába 25 országból 80 pályázat érkezett.

A szakma legfajsúlyosabb megmérettetésén, a víz-innovációs díj elnyeréséért folyó versenyben Magyarországot a Szentkirályi Ásványvíz Kft. képviselte, és két – marketing (legjobb fogyasztói kampány) és csomagolás (legjobb új PET palack) – kategóriában pályázott, és mindkettőben bejutott a döntőbe. A nemzetközi szakértőkből álló zsűri kategóriánként 3-3 indulót díjazott.

Az eddigi legnagyobb nemzetközi díjak – mint például a 2004-es Eauscar-díj (a legjobb külföldi szénsavmentes ásványvízért) – a Szentkirályi ásványvíz minőségét ismerték el. A márka most emellé elnyerte A világ legjobb fogyasztói kampánya díjat is, „A víz arca” reklámkampánnyal*. Ezzel a cég a kreativitás és a kiválóság tekintetében a világ palackozott vizeinek piacán a legrangosabb elismerésben, újabb világdíjban részesült.

A csomagolás kategóriában a világ legjobb háromja közé jutott a Szentkirályi 1 literes palackja, amely végül a „Legjobb új PET palackok” versenyében döntős plakettet kapott. A matyó népművészeti motívumokkal díszített palack a hagyományőrzés és megújulás, a múlt és a jelen gondolatát tükrözi, utalva a magyarországi származásra és hazánk népi kultúrájára, szokásaira. A Szentkirályi új design-jával a hagyományos értékek és ősi kultúrák megőrzésén, bemutatásán keresztül szeretne példát mutatni a felnövekvő új generációnak.

„Büszkék vagyunk az összes díjunkra, amiket valaha nyertünk a fogyasztóinktól vagy a szakmától. A világ legjobbjainak egyikeként hiszünk a magyar sikerekben, és abban, hogy ez a komoly, globális szintű elismerése egy magyar márkának méltán viszi tovább országunk jóhírét a világban.” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője, aki a díjakat a brazíliai helyszínen, (helyi idő szerint) szeptember 15-én korahajnalban, a gálaest ünnepélyes eredményhirdetésén vette át Brazíliában.


Magyarország piacvezető ásványvízmárkájának sikerét a kiváló minőség mellett a marketing tevékenység alapozta meg, hiszen a reklám és a tudatos kommunikáció mindig is központi szerepet kapott. Ennek révén a cég imázsa erősödött, a márkaismertség pedig alaposan megnőtt az elmúlt években. Ehhez az építő munkához járul hozzá a Szentkirályi 2011-es aktivitása, amelynek középpontjában – a meglévő fogyasztók mellett – az új generáció egészséges életmódra való ösztönzése, tanítása áll. A fiatalok figyelme érzékenységüknek, frissességüknek és kíváncsiságuknak köszönhetően könnyebben terelhető a természetesség szeretete felé. Ugyanakkor e szemléletváltás elérése talán a márka valaha volt legnagyobb kihívása is egyben.

„A víz arca” országos kampány 2011 januárjában indult egy felhívással, miszerint 14-18 éves lányok és fiúk megmutathatják azt, amit a kiváló minőségű ásványvíz márka is kínál: a természet adta tisztaságot és egészséget. Az eddig több mint 7 ezer jelentkező közül a 3 fős zsűri (Emmer László divat- és portréfotós, Gönczi Gábor műsorvezető, szerkesztő és riporter, valamint Baloghné Csilla, a Szentkirályi saját lapja, a Kék Arany vízmagazin főszerkesztője) havonta 1 fiút és 1 lányt választ ki, akik az adott hónap nyertesei, a víz arcai. Ők felkerülnek a Szentkirályi ásványvizes palackjaira, portfoliós album készül számukra, szerepelnek a reklámfilmekben és a kampány részét képező nyereménysorsolásokon. Ezen kívül hozzájutnak egy, a cég partnereinél felhasználható Elit Club kártyához is.

A fiatalokat a hagyományos mellett új és modern kommunikációs eszközökkel célozzák meg annak érdekében, hogy az amit adsz, azt kapsz mottójú kampány segítségével tudatos, egészséges életszemlélettel nőjenek fel.