Fotó: ShutterStock.com/denisgo (illusztráció)
Hirdetés

Kiemelték: a tervezési díj 3 milliárd 130 millió forint, amelyet európai uniós források felhasználásával a kormány biztosított a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. konzorciuma számára.

A korszerűsítéssel jelentősen nő a vonal kapacitása, helyenként második vágány épül, emelkedik a sebesség és megújulnak az állomások – ismertették.

A tervező feladata döntés-előkészítő és megvalósíthatósági tanulmány készítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése, emellett az engedélyezési terv, a kiviteli terv és a kapcsolódó tenderdokumentáció elkészítése, a jogerős építési engedélyek beszerzése.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: modellezésük alapján a felújítást követően a veresegyházi vonalon az eddigiekhez képest háromszorosára nőhet az utasszám. Ez szerinte az északi agglomerációból jelenleg érkező autók tízezreitől kímélheti meg a fővárost és teheti kényelmesebbé az ingázást.

Korábban írtuk

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára elmondta, hogy az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésével mindenki jól jár, azok is, akik gyorsan, kényelmesen ingázhatnak majd, és a fővárosiak is, akik tisztább, egészségesebb levegőjű várost kapnak.

A közleményben arra is kitértek: Budapest közlekedési problémái leginkább abból adódnak, hogy az agglomerációs zóna népessége az elmúlt másfél évtizedben jelentősen megnőtt, és az ott lakók színvonalas közösségi közlekedés hiányában zömmel autóval járnak a fővárosba. Jelenleg három ingázóból kettő személygépkocsival érkezik a fővárosba, miközben Budapesten belül ez az arány nagyjából fordított, vagyis tízből hat ember a közösségi közlekedést veszi igénybe – tették hozzá.