Hirdetés

György László azt követően nyilatkozott újságíróknak a programról, hogy csaknem száz professzionális hordozható számítógépet adtak át a kezdeményezésben részt vevő, mentorált tanulók részére egyidejűleg az ország négy pontján: Pécsen, Debrecenben, Miskolcon és Nyíregyházán. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a Tanítsunk Magyarországért program azzal a céllal indult el a kormányzat, a Klebelsberg Központ és felsőoktatási intézmények összefogásával, hogy segítsenek a munka- és továbbtanulási lehetőségektől távoli kistelepüléseken élő fiataloknak.

A programmal azt szeretnék elérni, hogy a diákoknak 14 éves korukban ne jelentsen nehézséget az iskolaváltás, az azzal járó rendszeres utazás és a beilleszkedés; a tapasztalatok szerint ugyanis leginkább ezek felelősek a középiskolai lemorzsolódásért – mondta György László. Kiemelte: a kezdeményezés sikerét jól mutatja, hogy ma már hét egyetem vesz részt a mentorok képzésében, s a meglévő 377 után további 650 hallgató jelezte részvételi szándékát, kezdte meg a feladat ellátásához szükséges kurzust. A miskolci hasonló rendezvényről online bejelentkező Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke a számítógépek ünnepélyes átadása előtt azt mondta, a mentorprogram nemcsak a fiatalok pályaválasztásában segít, de mély kapcsolatokat is teremt mentorok és mentoráltak között, s alkalmas a tehetségek kiválasztására, erősíti a felsőoktatásban részt vevők felelősségvállalását.

Reményét fejezte ki, hogy a mostani mentorok a fiatalokat a középiskolai és az egyetemi évek alatt is végigkísérik majd. Szekeres Pál, a laptopokat felajánló ABC Alapítvány kuratóriumi elnöke, az Emberi Erőforrások Minisztériumának miniszteri biztosa a debreceni eseményről online bejelentkezve azt mondta, az eszközökkel a jövőbe szeretnének befektetni. Hozzátette: törekednek arra, hogy a jövőben további, a digitális oktatást szolgáló eszközökhöz juthassanak hozzá a diákok. A Tanítsunk Magyarországért programmal kistelepüléseken élő fiatalokat támogatnak tanulmányaik sikeres elvégzésében, látókörük szélesítésében, a tudatos iskolaválasztásban. A diákok mellé szegődő egyetemista mentorok feladata, hogy megmutassák a diákoknak a településen túli világ lehetőségeit, például a szakképző intézményeket, a középiskolákat, a különféle munkahelyeket.

Korábban írtuk