György László a Pécsi Tudományegyetemen mentorokkal és mentoráltakkal való találkozása után újságíróknak azt mondta: a 2019-ben indult mentorprogramba eddig bekapcsolódott tanulók többsége még nem érte el a tankötelezettség határát, így nem tudni, hogyan hat a program a lemorzsolódásukra, a szakmaszerzésükre.

Hirdetés

Az azonban már látszik, hogy nagyobb arányban javultak az érdemjegyeik, csökkent az igazolatlan hiányzásaik száma, nőtt az önbizalmuk, jobban tudják, mik szeretnének lenni – közölte.

A kormánybiztos kitért arra is, hogy az érintett általános iskolás diákok közül kevesebben tanulnak tovább gimnáziumban, de többen technikumban, szakképzőben, vagyis sikerült segíteni nekik abban, hogy olyan iskolát válasszanak, amit nagyobb eséllyel végeznek el.

György László utalt arra, a Tanítsunk Magyarországért! program ötletét az adta, hogy a világon mindenhol, így Magyarországon is vannak a „munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol eső” települések, és azoknak, akik ott nőnek fel – bár száz százalékuk továbbtanul az általános iskolából -, 54 százaléka nem fejezi be a középiskolát, sem szakmát, sem érettségit nem szerez.

Ennek oka, hogy ezek a gyerekek 14 éves korukig nem vagy csak ritkán hagyják el a településüket, megpróbáltatást jelent számukra az új közösségbe kerülés és a rendszeres utazás – mutatott rá.

Jelezte, azért, hogy ez ne így legyen, a Tanítsunk Magyarországért! programban tehetséges, segítőkész egyetemisták foglalkoznak 6-8. osztályos gyerekekkel, megmutatva a településükön kívüli világ izgalmait: a munka- és továbbtanulási, valamint kikapcsolódási lehetőségeket.

A program 21 egyetemen és 111 általános iskolában van jelen, ma mintegy 900 mentor mintegy 4 ezer gyermekkel foglalkozik – mondta. György László emlékeztetett: a cél annak elérése, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás legalább szakmát szerezzen vagy továbbtanuljon.

Korábban írtuk