Fotó: MTI/Lakatos Péter (szerk.)
Hirdetés

Az Együtt az Autistákért Alapítvány április 2-án a MOL-Campuson tartott sajtótájékoztatót, mellyel egyidőben sok budapesti és vidéki nagyvárosi épület mellett az online tér is kékbe borult az alapítvány vasárnapi #éniskékvagyok kampánya keretében.

Évről évre egyre többen csatlakoznak az autizmus színével a figyelemfelkeltő kezdeményezéshez. Idén április 2-án sok épület, mint például a budapesti Citadella, a Müpa, az új MOL Campus, a Groupama Aréna, a győri városháza és a pécsi tévétorony is kékbe borult, olvasható a szervezet eseményen közzétett sajtóanyagában.

Szijjártó-Nagy Szilvia, az Együtt az Autistákért Alapítvány elnöke a MOL Campusban megtartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy nem véletlen, hogy 16 évvel ezelőtt az Egyesült Nemzetek Szervezete az autizmus világnapjává nyilvánított április 2-át, hiszen az autizmus, mint élethelyzet világszerte jelen van.

Magyarországon az autizmus egy társadalmi probléma, olyan tabuként kezelik, amiről nem beszélünk és nem is tudunk eleget. Az alapítvány pedig pont azért dolgozik, hogy minél szélesebb körhöz eljussanak, és beszéljenek a problémáról és az autizmus nehézségeiről-tette hozzá az alapítvány elnöke.

Korábban írtuk

Elmondta továbbá, hogy három évvel ezelőtt kezdte el az alapítvány az #éniskékvagyok kampányt, amely során mindenkit arra kértek, hogy viseljenek valami kéket és az úgy készült fotót osszák meg a közösségi média felületeiken, ami sikeres volt, és okot adott a folytatásra.

Gubcsó Balázs, az Együtt az Autistákért Alapítvány stratégiai és operatív vezetője elmondta, hogy vasárnap az autizmus világnapja alkalmából a MOL Campusban megtartott sajtótájékoztatóval útjára indult az alapítvány SütiKék elnevezésű, oktató és egyben adománygyűjtő kezdeményezése, amelynek célja az autista fiatalok támogatása mellett az autizmussal kapcsolatos tabuk ledöntése.

A SütiKék egy vajas, belga csokoládés édesség, amelynek csomagolásán az autizmussal kapcsolatos hiedelmek láthatók, a valós állítást pedig a kibontást követően olvashatják el a vásárlók- tette hozzá.

A kezdeményezéshez csaknem 20 vállalat csatlakozott. Ennek köszönhetően az alapítvány webshopja mellett országszerte csaknem 1000 értékesítési ponton vásárolhatók meg a sütemények április 2. és május 31. között.

A kezdeményezésből befolyt teljes összeggel fiatal autista tehetségeknek nyújtanak segítséget. Az alapítvány idén már második alkalommal indította el AUTTALENT tehetséggondozó programját, amelynek célja, hogy autista fiatalokat segítsen-tette hozzá.

Pantl Péter, a Mol-csoport kommunikációs igazgatója arról beszélt, hogy hosszú évek óta elkötelezett támogatói az Együtt az Autistákért Alapítványnak. Jó látni, hogy a SütiKék kampányon keresztül olyan üzenetek kerülnek a középpontba, amelyek mindenkit elérhetnek.