Fotó: demokrata.hu
Hirdetés

Korábbi cikkünkben részletesen leírtuk, miért káros az elsőajtós felszállás egy ekkora méretű fővárosban, és ez hogyan lassítja a járatokat, hogyan rombolja a tömegközlekedés versenyképességét.

A BKK hét csoportra osztotta a hétköznap este nyolc után is közlekedő busz- és trolijáratait, hogy ne egyszerre, hanem fokozatosan vezesse be az esténkénti elsőajtózást. Meglehetősen keveset várnak két ütem között, így az egészet szűk két hónap alatt futtatják végig a fővárosi járatokon.

Fotó: TikTok/pisti1978 (képernyőkép)

Noha a fenti képernyőképet már decemberben nyilvánosságra hozta egy TikTok-felhasználó, mostanáig nem lehettünk biztosak az ütemezés tartásában. A nemrég tett bejelentés a január 19-ei bevezetésről azonban stimmel, valóban a 70-es, 74-es, 78-as trolin és a 11-es, 110-es, 112-es, 182-es, 184-es buszon vezetik be az esténkénti elsőajtózást.

Jól látszik, hogy a BKK nem számol azzal, hogy az intézkedés megbukik (ahogy ez egyszer már megtörtént Demszky Gábor főpolgármestersége alatt), februártól már hetente vezeti be újabb járatokon, amíg március első felében eljutunk oda, hogy a 7E és az ingyenes 135-ös buszok kivételével minden járaton korlátozzák a felszálláshoz használható ajtók számát esténként, így növelve a menetidőt.

Korábban írtuk

A további ütemezés

Február 5.
busz: 21, 34, 101E, 106, 114, 176E, 213, 221, 276E

Február 12.
busz: 31, 32, 44, 45, 66, 66B, 97E, 99, 169E, 244

Február 19.
busz: 7, 33, 35, 36, 133E, 148, 151, 159, 196, 196A

Február 26.
troli: 75, 76
busz: 5, 8E, 123, 123A, 139, 223E, 224

Március 4.
troli: 72, 83
busz: 9, 20E, 30, 30A, 136, 142E, 230

Március 11.
troli: 80
busz: 16, 16A, 22, 22A, 85, 222