Győrfi Pál a közleményben emlékeztetett: a február 1-én Hajdú-Bihar vármegyében indult egységes rendszerhez már Szabolcs-Szatmár-Bereg, Győr-Moson-Sopron, Borsod-Abaúj-Zemplén, Békés és Komárom-Esztergom vármegyék is csatlakoztak.

Hirdetés

Azt írta: több mint 83 ezer beteget valamelyik ügyeleti telephelyen részesítettek ellátásban, 9500 esetben telefonos tanácsadás történt, mintegy 6500 beteghez pedig ügyeleti kocsit küldtek és a lakásukon látták el őket.

A tájékoztatás szerint a jellemzően enyhébb egészségügyi problémákra az esetek több mint 90 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett, kevesebb mint 8500 beteget kellett további szakellátásra vagy kórházba küldeni.

Az alapellátási ügyeletben ellátottak csaknem 40 százaléka gyermek, illetve 18 éven aluli fiatal volt – jelezte.

Győrfi Pál hangsúlyozta: a 1830-as hívószám mindenhol jól működik. A visszajelzések alapján az ügyeleti rendszerrel az ellátottak továbbra is elégedettek, az 1-től 5-ig elégedettségi skálán összesítve 4,24 minősítést adnak, ami az egészségügyi szolgáltatások esetében kifejezetten magas értéknek számít – jegyezte meg a szóvivő.

Az egységes alapellátási ügyeleti rendszer országos kiterjesztése szeptember 1-jétől Veszprém, Jász-Nagykun-Szolnok, és Baranya vármegyékben folytatódik annak érdekében, hogy a jövő év elejére Budapest kivételével az egész országban egységes, a betegek számára az eddiginél jobb ellátást biztosító, a sürgősségi ellátórendszer elemeivel összekapcsolt ügyeleti rendszer működhessen – áll a közleményben.

Korábban írtuk