A kereszténydemokrata politikus – aki a szövegtervezetért állandó jelentéstevőként felel – az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozta: az oktatás terén elengedhetetlen, hogy az unió külpolitikai fellépése a lehető leginkább a helyi viszonyokhoz igazodjon.

Hirdetés

„Tudomásul kell vennünk a helyi realitásokat” – fogalmazott Hölvényi György, majd rámutatott: az Európai Unió rosszul értelmezett világnézeti semlegességre hivatkozva nem hagyhatja figyelmen kívül a vallási szervezetekkel való együttműködés szükségszerűségét az oktatás terén.

A KDNP-s politikus által az EP fejlesztési szakbizottságában (DEVE) készített jelentésbe afrikai szakértők, köztük ghánai, zambiai, kenyai, ruandai partnerek tapasztalatait, illetve különböző nemzetközi szervezetek, köztük az ENSZ Világélelmezési Programja (WFP) és az UNESCO meglátásait is beépítették.

„Világosan látszik, hogy a minőségi oktatás a fenntartható fejlődés motorja. Ez ad lehetőséget arra, hogy Afrika fiataljai hazájukban juthassanak tisztességes megélhetéshez és ne kényszerüljenek szülőföldjük elhagyására” – fogalmazott.

Korábban írtuk

Az EP-képviselő hozzátette: noha az unió vállalja a legnagyobb részt a fejlődő országok oktatásának támogatásában, az EU éves költségvetési ráfordítása gyakorlatilag 2010 óta változatlan. Ezzel összefüggésben egyértelműnek nevezte, hogy további források mozgósítására van szükség a hatékonyság növelése mellett. „Ezen a lépésen szerepvállalásunk hitelessége múlik” – jelentette ki.

Kiemelte továbbá: noha a minőségi oktatáshoz való hozzáférés témája az uniós fejlesztéspolitika kiemelt területévé vált, az erőfeszítéseknek arra kell összpontosulniuk, hogy a képzett fiatalok Afrika fejlődését segítsék, ne pedig Európában keressenek boldogulást.

A szerdai vitát követően a jelentésről várhatóan október végén szavaz a szakbizottság, a szöveg decemberben kerülhet az Európai Parlament plénuma elé – tájékoztatott Hölvényi György.