Fotó: MTI/Varga György
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Bebes István (Fidesz-KDNP) polgármester, V. Németh Zsolt fideszes országgyűlési képviselő és Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese (b-j) az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes és az országhatár közötti szakaszához kapcsolódóan megépült Berki úti körforgalom avatásán 2021. december 21-én.
Hirdetés

Kiemelte, hogy a közutak szolgáltatási színvonala alapvetően befolyásolja a térségek, városok gazdasági fejlődését, a magyar családok életminőségét.

Hozzátette: az M80-as autóút Körmend-Rábafüzes országhatár közötti szakaszához kapcsolódó beruházás – a Berki úti csomópont körforgalommá való átépítése – nettó 627 millió forint uniós forrásból 8 hónap alatt valósult meg. A körforgalom biztonságosabbá teszi a közlekedést a városrészben az autósok, gyalogosok és a kerékpárosok számára – mondta.

Mosóczi László szerint a Vas megyében élők 2010 előtt „hírből is alig ismerték” a gyorsforgalmi utakat. A megyét és Szombathelyt 2016 őszén kapcsolták be a magas minőségű közúthálózatba, öt évvel ezelőtt készült el az M86-os Csornától a vasi megyeszékhelyig vezető szakasza – emlékeztetett.

A nettó 62 milliárd forintból megépített M80-as autóút Körmend-Rábafüzes közötti közel 29 kilométer hosszú szakaszából 6 kilométert nyár óta használhatnak az autósok. Magyarország egyik leghosszabb, 575 méter hosszú völgyhídját is magába foglaló beruházást október közepén adták át – mondta az államtitkár.

Korábban írtuk

Hozzátette: a magyar-osztrák határig vezető 1,5 kilométeres szakasz átadásával várni kell, míg az osztrák oldalon – legkorábban 2024-ben – elkészül az S7-es gyorsforgalmi út.

Kifejtette, hogy három éven belül háromszorosára emelkedhet a magyar-osztrák gyorsforgalmi összeköttetések száma: az M8-as autóút nyugati szakasza már elkészült, Sopronig ér az M85-ös autóút, a Fertőrákosig tartó szakaszt pedig az eredeti (jövő tavaszi) határidőnél jóval hamarabb, a közelmúltban vehették birtokba a közlekedők, 2024 őszére pedig a befejező szakasz is megépül.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) azon dolgozik, hogy bármely településről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út. 2025-ben a hazai települések háromnegyedére, tízből kilenc magyar emberre lesz igaz, hogy félórás közelségben lesznek egy négysávos úttól – hangsúlyozta Mosóczi László.

Az úthálózat fejlesztésével Körmend fontos csomópontként kerülhet Európa térképére és számos gazdasági beruházás valósulhat meg – fogalmazott V. Németh Zsolt (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője. Bebes István (Fidesz) Körmend polgármestere arról beszélt, hogy kiépített körforgalom biztonságot nyújt mind az autósok, mind a gyalogosok és a kerékpárosok számára.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, a minőségi fejlesztéssel együttesen tudtak javítani a gyalogos, a kerékpáros és az autós közlekedés feltételein. A korábban meglévő közlekedési elemeket – gyalogos, kerékpáros sávokat, valamint a kapcsolódó utakat – felújították és a csapadékelvezetést is megoldották.