Fotó: Navracsics Tibor, Facebook
Hirdetés

Navracsics Tibor az új kormányablak átadásán arról beszélt, hogy a kormányablakok hálózata nemcsak az ügyintézés helyszíne, hanem az állam és állampolgár közötti kapcsolat új minőségének a kifejeződése.

Hozzátette: egy olyan pont lett a kormányablak, ahol az ügyintézés kultúrája által meg tudja mutatni az állam a közigazgatás új filozófiáját, amelynek a lényege, hogy a közigazgatás nem uralkodik, hanem szolgáltat, a közigazgatás nem oktat és tanít, hanem segít az emberek hétköznapi életben, válságos helyzetben pedig a végső menedék.

Az állammal kapcsolatban az állampolgárok már csak történelmi hagyományokból eredően is fenntartásokkal viseltetnek, amelyben a kormányablakok kivételt tudtak képezni – fűzte hozzá a tárcavezető.

A közigazgatási és területfejlesztési miniszter beszélt arról is, hogy a mai napig sok kifogás érkezik a közszolgáltatásokkal kapcsolatban, méltán, így azok színvonalát tovább kell javítani. De a visszajelzések szerint az állampolgárok alapvetően elégedettek a kormányablakok rendszerével – hangsúlyozta.

Korábban írtuk

Hozzátette, hogy „ez nem nekünk köszönhető, akik annak idején országos szinten megalkottuk ezt a hálózatot”, hanem azoknak a nőknek és férfiaknak, akik sok esetben saját érdeküket, saját céljukat áldozták fel azért, hogy a közt szolgálják. Kijelentette: akik a kormányablakokban ülnek, akik nap mint nap várják az ügyfeleket – legyenek azok az ügyfelek kedvesek, frusztráltak vagy adott esetben gorombák -, ők egyformán kedvesen intézve az ügyeket az állam jobbik arcát mutatják – fűzte hozzá Navracsics Tibor.