Fotó: MTI/Soós Lajos
Varga Mihály pénzügyminiszter (k), mellette Tóth Tibor, a Pénzügyminisztérium makrogazdasági és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára (j5), valamint a díjazott tanulók, pedagógusok és a díjazott intézmények képviselői a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj átadásán a Pénzügyminisztériumban 2023. szeptember 29-én
Hirdetés

Rámutatott: a rossz egyéni döntéseket jobb elkerülni, ennek pedig a legjobb módja, ha a felnövekvő generáció már az iskolában elsajátítja a pénz használatának alapjait, a pénzügyi rendszer lényegét, a takarékosságot és a saját erőforrásokkal való gazdálkodást.

„A következő generációk pénzügyi dzsungelbe érkeznek, amelyben még a szakemberek is eltévednek”: a digitalizációktól kezdve a kriptovalutákon át az összetett pénzügyi termékekig sok mindenre kell figyelni – fogalmazott a miniszter, hozzátéve, hogy erre a világra szeretnék felkészíteni a fiatalokat.

A miniszter arra is kitért, hogy a pénzügyi tudatosság erősítése mögötti másik fontos cél, hogy az emberek a pénzügyeket olyan könnyen kezelhető rutinfeladatnak tekintsék, akár a ház körüli teendőket. A kormány ennek érdekében folyamatosan dolgozik az adminisztratív terhek csökkentésén. Mint mondta: „egyszerűsítjük és digitalizáljuk az ügyintézést, átvállaljuk és automatizáljuk a bevallásokat, csökkentjük a várakozási időket, hiszen mindez része a pénzügyi jólétünk megteremtésének”.

„Ha mindenki jó pénzügyi döntéseket hoz, a gazdaság is sokkal hatékonyabban működhet” – tette hozzá.

A pénzügyminiszter hangsúlyozta: a kormány helyesen cselekedett, amikor a pénzügyi tudatosságot fejlesztő stratégia elindításáról döntött 2017-ben. A program három pilléren nyugszik. Az okosanapénzzel.hu honlap egybe gyűjti mindazokat az online játékokat, versenyeket és tájékoztató anyagokat, amelyek a diákokat segítik a felkészülésben. Magyarország még 2015-ben alapítóként csatlakozott az OECD ernyője alatt futó Európai Pénzhéthez.

Az idei, kilencedik hazai Pénz7 programjaiban több mint ezer iskola közel 144 ezer diákja vett részt, és mintegy 500 önkéntes segítette a munkát. Az indulás óta pedig több mint 1,4 millió diák és 12 ezer tanár részvételével 9300 iskolában tartottak Magyarországon speciális órákat ennek a programnak a keretében. A stratégia harmadik eleme a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj, amely hab a tortán, hiszen itt a tanulókat, tanárokat és iskolákat átfogóan értékelik, beszámítva a máshol elért eredményeket és az egyéni kezdeményezéseiket, ötleteiket is – fogalmazott a tárcavezető.

Ebben az évben négy diákot és öt pedagógust díjaztak. Az általános vagy középfokú iskola kategóriában a sátoraljaújhelyi Georgikon Görögkatolikus Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium részére adtak elismerést, amelyet Varga Mihály és Tóth Tibor makrogazdasági és nemzetközi ügyekért felelős államtitkár adott át.

Korábban írtuk