Emlékeztettek: az európai uniós szabályok szerinti kibocsátás-csökkentést megvalósító tagállamok a keletkező kvótatöbbletet értékesíthetik, így a klímavédelem terén jól teljesítő országok – mint például Magyarország is – többletforráshoz juthatnak a célok végrehajtásában.

Hirdetés

Az államtitkár elmondta, hogy a kibocsátás-csökkentésre vonatkozó uniós kvótákat hazánk eddig is túlteljesítette, ezért köthették meg a megállapodást, amelynek értelmében a kibocsátás-csökkentésből származó kvótatöbbletét Magyarország Németország felé értékesíti – áll a közleményben. A kvóták az Európai Unió erőfeszítés-megosztási irányelve alapján a 2020 előtti teljesítésekből származnak.

Hozzátette: a kormány célja Magyarország teljes klímasemlegességének elérése 2050-ig, melyben fontos szerepet játszik a teljes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért felelős közlekedési szektor zöldítése. Ezért a kabinet a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben foglaltaknak megfelelően támogatja az elektromos járművek elterjedését.

A közlekedésben használt megújuló energiaforrások részarányát illetően Magyarország már most a régióban a legjobban, az uniós átlag felett teljesít.

Az akcióterv részeként elindított Zöld Busz Program a leginkább környezetszennyező buszok mielőbbi kivonásával a klímacélok elérése mellett a városi levegőminőség javítását és a zajszennyezés csökkentését is szolgálja, ugyanis az elektromos buszoknak köszönhetően minden egyes jármű után 800 fa széndioxid-megkötő kapacitása szabadul fel. A programban országszerte eddig 79 buszt adtak át, és 139 tiszta és csendes jármű állami hozzájárulással ösztönzött beszerzéséről született döntés, ami a Németországgal megkötött kvótakereskedelmi megállapodást követően tovább bővülhet – áll a közleményben.

Korábban írtuk