Matteo Salvini hozzátette: több időre, illetve jelentősebb finanszírozásra van szükség a két technológia közti átmenet biztosításához.

Hirdetés

Antonio Tajani olasz külügyér az Automotive News Europe cikke szerint már korábban jelezte, hogy megpróbálják felhígítani a most a 2035-től gyártott új autók szén-dioxid-kibocsátásának 100 százalékos csökkentésére vonatkozó kitételt.

E terv szerint Róma 90 százalékot fog javasolni, ami azt jelentené, hogy gyártásban maradhatnának az eredeti terv alapján szintén halálra ítélt plug-in hibridek, amelyekben a benzines- és elektromos motor kettőse mozgatja az autót.

Itáliában jelenleg több mint 270 ezer ember dolgozik közvetlenül, vagy közvetetten az autóiparban. Az ország autómárkái, például a Stellantis konzorciumhoz tartozó Fiat, Alfa Romeo, Lancia vagy a Ferrari elsősorban benzines és dízelmotorokon alapuló technológiát részesítik előnyben, ezért jelent dilemmát a belső égésű motorok kivezetése.

(forrás)

Korábban írtuk