A politika manapság az oktatást eszközként használja, és amit az iskolákban mondanak, az nem feltétlenül igaz – hangzott el egy nemzetközi szakértők között folytatott angol nyelvű panelbeszélgetésen az MCC Budapest Summit on Education (magyarul: csúcstalálkozó az oktatásról) című rendezvényen. Mint a beszélgetés amerikai megszólalói elmondták, sok marxista otthonra lelt a XX. század elején az ottani egyetemeken, és megfertőzte ideológiájával a tanárképző felsőoktatási intézményeket, ahol nagyban terjesztik a kritikai fajelméletet.

Hirdetés

A konzervatívok szerint az értéksemlegesség fogalma őrültség, és megállapították, hogy a korszellem ellenük van, ahogy a múzeumok és az egyetemek vezetői is, hasonlóan a Washington Posthoz, illetve a New York Timeshoz. Az egyik szakértő kijelentette: ha Donald Trump nyer, és az ország képes követni a floridai példát, ahol korlátozták a szexuális irányultsággal és a nemi identitással kapcsolatos témák tantermi oktatását, akkor a jövő fényesebben néz ki. Igaz, az egyetemek, a média és Hollywood a konzervatívok ellen hangolnak, de ezeknek a jelentősége egyre csökken, a hagyománytisztelők pedig vissza fognak vágni – vélekedett a szakértő.

A beszélgetés skót résztvevője, Stuart Waiton arról mesélt, hogy egy óvodában kidobtak régi könyveket, mert túlságosan régimódinak tartották őket.

Helyettük hoztak újakat, amelyek közül az egyik a Julian, egy kis hableány című volt, ami lényegében egy transzgender könyv, ezt olvassák most a három- és négyéves óvodásoknak.

Korábban írtuk

Ezenkívül napvilágra került, hogy foglalkoztattak egy transznemű óvodai dolgozót is Glasgow-ban, aki végül kilépett az intézményből. A skót nemzeti alaptanterv szernt már a 11 éveseket is tanítják a transzneműekről , ami azt jelenti, hogy a szigetországban intézményesítették a gender iskolai megjelenését, és ez egy komoly probléma – vonta le a következtetést a skót oktatási szakértő.

Úgy folytatta, hogy a woke-ideológia hívei az emberi jogok álcája mögé bújva erőltetik a gyermekek jogait, aminek a támogatása szintén azt az érzetet kelti, hogy valaki a jó oldalon áll. A gyerekek jogaira hivatkoznak, és azt mondják: fel kell szabadítani Skóciát az olyan előítéletek alól, amelyeket a régebbi nemzedékek tanítottak. A szakértő kitért arra is, hogy a skót középiskolákban mindenkinek joga van ahhoz, hogy olyan néven és névmással hívják, amilyet szeretne.

Idézett egy skót oktatási alapelvet, miszerint „minden tanárnak érzékenyen kell képviselnie a sokszínű identitást a szakterületén és a tananyagokban, és nem szabad retraumatizálni az egyéneket.” – Istenem! – fakadt ki magyarul a szakértő.

Szó esett arról is a panelbeszélgetésen, hogy az igazgatók és a tanárok azt tartják feladatuknak, hogy leválasszák a gyerekeket a szüleikről, és négyszemközt beszélgessenek a diákokkal. Sokan azt gondolták, hogy a politika megáll az osztályterem bejáratánál, de a szülők túl hiszékenyek voltak. Az átláthatóság hiánya az iskola és a szülők között utóbbiak „felkeléséhez” vezetett, emiatt az igazgatók most már arra utasítják a tanárokat, hogy tévesszék meg a szülőket.

Ezt úgy érik el, hogy a tanárok egy titkos iskolai identitás felvételét tanácsolják a gyerekeknek, és hogy más nevet, illetve névmást használjanak, amikor a szüleikkel beszélgetnek otthon. Vannak olyan lelkiismeretes tanárok, akik ennek ellenállnak és perlik az iskolájukat, mert nem hajlandók részt venni ebben – hangoztatta az egyik amerikai felszólaló.

Egy másik résztvevő, Fernando Griffith volt paraguayi oktatási miniszter hozzátette: hazája együttműködik az Európai Unióval, ahonnan 86 millió eurós támogatást kap oktatásra, de ennek nagy része olyan NGO-khoz megy, amelyek bevezetik a genderideológiát a perui oktatási rendszerbe. A konzervatív szakemberek egyetértőleg abban láttak kitörési pontot a woke-ideológia iskolai szorításából, hogy meg kell győzni a szülőket a közös fellépésről.

A további részletekről IDE kattintva olvashat.