A Japán Autós Szakírók és Újságírók Konferenciája a 2011-es esztendőre az „Év autója” elismeréssel jutalmazta az új Swiftet. A kocsi Japánban már a negyedik Suzuki modell, amelyet az RJC díjazott: 1994-ben a Wagon R, 2006-ban a (magyarországi 2. generációs) Swift, majd 2008-ban a következő generációs Wagon R és Wagon R Stingray győzött. Az autó sportos, elegáns külsejével és kiváló vezetési tulajdonságaival győzte meg az autós újságírókat. A sikerhez persze hozzájárult az alacsony károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás is – e paraméterekben jelentős a fejlődés az előző modellekhez képest.

Az új Swift nem csupán Japánban lett az autós szakújságírók kedvence: a kocsi a Skót Autós Szakírók Egyesülete (ASMW) tagjainak tetszését is elnyerte, akik a kisautó kategóriában találták a legjobbnak. E díj mellett az új Swift a szavazáson begyűjtötte a biztonsági kategória első helyét is, ötcsillagos NCAP-törésteszteredményének, hét légzsákjának és elektronikus stabilizáló programjának (ESP) köszönhetően.

Az autós szakírókból álló húsztagú zsűritől az új Swift kapta a legtöbb pontot a kisautó kategóriában, ezzel a Suzuki első ízben kapott díjat az Év Skóciai Autója (SCOTY) tizenkét éves történetében.

Az új Swift október 1-je óta kapható a Suzuki-márkakereskedőknél, 1,2 literes benzines motorral, kézi váltós és automata változatban.

* * *

Az 1991-ben alapított Japán Autós Szakírók és Újságírók Konferenciája (RJC) a japán autókritikusok és autós újságírók nonprofit egyesülete.

Éves rendezvényükön az alábbi kategóriákban adják ki díjukat:

• Év autója (Japánban gyártott járművek)

• Év importautója (2001 óta)

• Év technológiája

• Év embere (az autóiparban)

Az RJC Év Autója cím a legrangosabb japán kitüntetések közé tartozik az autóiparban.

A 2011-es RJC Év autója választás eredménye:

Suzuki Swift 288 pont

Nissan March 258 pont

Honda Fit Hybrid 215 pont

Honda CR-Z 148 pont

Mazda Premacy 147 pont

* * *

A Magyar Suzuki Zrt.-t a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. A kezdőmodell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben a 2. generációs Swift, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, 2010 júniusában pedig a 3. generációs Swift következett. Mára több mint másfél millió Magyarországon gyártott Suzuki gépkocsi fut a belföldi és európai utakon. A gyáralapítástól napjainkig a vállalat több mint kétszáznyolcvanmilliárd forint nagyságrendű beruházást hajtott végre. A 3900 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói körrel együtt a gyártás több tízezer ember számára nyújt megélhetést. A Magyar Suzuki Zrt. a gyártási folyamatok során a minőség mellett kiemelt figyelmet fordít a környezettudatosságra. Az Esztergomban alkalmazott technológiai folyamatok irányítási módszere megfelel az ISO 14 001 környezetvédelmi és az ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer szabványelőírásainak. A jelenleg gyártott modellekbe csak Euro 5 környezetvédelmi szabványnak megfelelő motorok épülnek be. Vállalatunk megszerezte az „Engedélyezett gazdálkodó”, azaz az AEO tanúsítványt, ezzel a Magyar Suzuki olyan akkreditációt tudhat magáénak, amely biztosítja az ellátási lánc követelményeinek való maradéktalan megfelelést. Az AEO nemzetközileg elismert védjegy, amely a cég kiválóságát tanúsítja a nemzetközi kereskedelemben, így vállalatunk engedélyezett gazdálkodóvá vált – megbízható, alacsony kockázatú, így ellenőrzésre nem szoruló vállalkozásnak minősül, mindemellett hosszú távon a tanúsítvány hozzájárul a hatékonyság növeléséhez és a költségek csökkentéséhez.

A Magyar Suzuki Zrt. motoros üzletága jelentős mértékben járul hozzá a vállalat értékesítéseihez. Az anyagcég, a Suzuki Motor Corporation által gyártott, csúcstechnológiát képviselő importmodellek értékesítésével és az ügyfelek igényeinek kielégítésével Magyarország egyik legkiválóbb kereskedelmi hálózata foglalkozik, hogy széles termékválasztékával megfeleljen a vásárlók elvárásainak. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is, s hét szomszédos ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia és Montenegró) piacát látja el motorokkal.