Hirdetés

A csatorna riportere egy olyan tipikus, Moszkvában található plázát választott, ahová a helyiek munka után szívesen járnak vásárolni. A helyszín megfelelő volt a felderítésre, ugyanis a plázában Real Reporter szerint számos nyugati ruházati márka nyitotta újra üzletét a háború óta.

Ezen üzletek látszólag az eredeti márka termékeit kínálják, a boltok cégérei azonban változáson mentek keresztül.

A Starbucks nemzetközi kávéházlánc jó példája azon vállalkozásoknak, amelyek ténylegesen elhagyták Oroszországot. A multinacionális cég 130 kávézóból álló üzletét adta fel, az üzlethelységeket a híres orosz rapper, Timati és a vendéglátással foglalkozó Anton Pinsky vásárolta meg.

A L’Occitane francia kozmetikai márka mindezzel szemben áprilisi közleményében osztotta meg, hogy bezárja oroszországi üzleteit, mivel elítéli „Ukrajna indokolatlan invázióját”. A szépségipari márka továbbá azt is kijelentette, hogy „ezentúl egyetlen orosz kiskereskedőnek sem szállít termékeket”.

A Real Reporter tudósítója azonban rámutatott, a francia cég továbbra is üzemelteti üzletét, melyet a bevásárlóközpontban található, a felvétel készítésekor nyitva tartó bolt is alátámaszt. Az üzlet készséges eladója elmondta, hogy annak ellenére, hogy a márka nevét a kirakat felett a vezérigazgató enyhén módosítva orosz megfelelőjére változtatta, az eladásra kínált termékek továbbra is Franciaországból származnak, továbbá hozzá tette, további szállítmányok is fognak érkezni, nem tervezik a bezárást.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Híradó honlapján olvashatnak.

Korábban írtuk