A hazai baloldal tudatosan elsajátította azt a nemzetközi baloldal által már régóta alkalmazott módszert, hogy politikai tevékenységüket átláthatatlan, civil szervezetekből, NGO-kból felépülő hálózatukon keresztül finanszírozzák. E jelenség az ellenzéki előválasztás alkalmával is megfigyelhető volt, amely során a Karácsony Gergely és az általa életre hívott 99 Mozgalom közel 95 millió forintot költött el politikai hirdetésekre 2021. június 29. és szeptember 26. között – mondta a Magyar Nemzetnek ifjabb Lomnici Zoltán, akit Márki-Zay Péter tisztázatlan eredetű, közel ötvenmillió forintos Facebook-hirdetéseivel kapcsolatban kérdeztek.

Hirdetés

A Századvég elemzője úgy fogalmazott, bár a baloldal konstans hangoztatja a transzparencia fontosságát, ennek ellenére a mozgalom költéseinek eredete és részletei továbbra sem átláthatóak.

Ugyanezen koncepció és stratégia mentén szerveződhet a Márki-Zay Péter által alapított Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) is, hiszen a baloldal kormányfőjelöltjének Facebook-hirdetéseit szintén többségében a mozgalma fedezi – vélekedett a szakértő, aki kiemelte, a baloldal tehát a civil szervezeti formát felhasználva kívánja megkerülni a párt- és kampányfinanszírozási szabályokat, amelyek az egyesületekre és az alapítványokra nem terjednek ki.

Ennek eredményeképpen a választási kampányukat akár külföldi szervezetektől származó pénzügyi forrásokból is finanszírozhatják, valamint megkerülhetik a törvényben rögzített költési plafonokat és egyéb, politikai kampányokat érintő törvényi előírásokat, így végső soron ellenőrizhetetlen pénzfolyosóként funkcionálhatnak – hangsúlyozta ifjabb Lomnici Zoltán.

Korábban írtuk

A további részletekről IDE kattintva a Magyar Nemzet honlapján olvashat.