„A tervezett új budapesti híd, a Galvani- híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál” – sorolja Ferenczi sajátos érveit.

Hirdetés

Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt forgalmú Albertfalvi híd megépítésére kellene fordítani – írja.

Ferenczi szerint a Galvani-híd koncepciója a 2024-re tervezett budapesti olimpiához kapcsolódik, a budapestiek az olimpiára pedig nemet mondtak, de a kormány semmibe veszi az akaratukat.

A Galvani-híd túl közel lenne a Rákóczi-hídhoz így érdemben nem segítené Csepel és Dél-Buda összekötését és a hozzá kapcsolódó úthálózat a Kelenföldi lakótelepre, a Wekerle telepre vagy az Aszódi- és József Attila lakótelepre zúdítaná az M1-M7 forgalmának jelentős részét, veszélyeztetve a Kiserdőt, ahol fák százait kell majd kivágni – jajveszékel.

Korábban írtuk

Az LMP által javasolt Albertfalvi híd Budafok-Albertfalvát, Csepel belvárosát és Pesterzsébet központját kötné össze – tudatja. „A Galvani-híd lesz a Fürjes-Vitézy duó 4-es metrója: szép lesz ugyan, de az árához képest nagyon kevéssé, és nagyon keveseknek lesz hasznos, de elvonja a fejlesztési forrásokat” – sopánkodik.  

Budapest forgalmának egészét szükséges csökkenteni, ez pedig a dugódíj bevezetésével, a kapacitás átalakításával és az alternatívák fejlesztésével lehetséges. A dugódíj, elképzelésünk szerint, egy GPS alapú, használatarányos útdíj, ami függ az utazás helyétől, idejétől, hosszától, valamint a jármű környezetvédelmi besorolásától. A dugódíjból befolyt bevételből pedig részben fedezhető a tömegközlekedés és a kerékpározás fejlesztése – zárja magvas gondolatait az LMP képviselője.