Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A felújítás és átépítés alatt álló déli összekötő vasúti Duna-híd egyik szerkezeti elemét emelik daruval egy bárkára a Provix Híd Kft. csepeli üzemének udvarán
Hirdetés

Mint írták, a Déli Körvasút fejlesztésének első, már épülő üteme a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, pénteken a híd építésének fontos állomásaként hajóra emelték az első hídelemet, amely hozzávetőlegesen 20 méter hosszú és több mint 80 tonna össztömegű. Hamarosan további három hasonló elemet emelnek a bárkára, amelyeket 80 méter hosszú egységgé állítanak össze.

Hozzátették: az 510 méter hosszú hídhoz ilyen úsztatási egységenként úsztatják az elemeket, majd emelőbárkákra rakják és várhatóan 2020 harmadik és negyedik negyedévében emelik a helyére. Folyamatosan gyártják a további elemeket és állítják össze a szerelési egységeket, miközben a híd környezetében is zajlanak az előkészítő munkák.

Tudatták azt is, hogy a híd kivitelezésével párhuzamosan zajlik a kapcsolódó szakaszok fejlesztésének előkészítése is a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) együttműködésében. Az elkészült tervek alapján a Déli Körvasút következő, Ferencváros és Kelenföld állomások közötti szakaszának építésére pedig május közepén megszületett a jogerős vasúthatósági engedély is. A megvalósításhoz szükséges további előkészítések folyamatosan zajlanak.

Korábban írtuk

A közlemény szerint a Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF beruházásában valósul meg, a kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi nettó közel 36 milliárd forint értékben.

A BFK közleményében felidézte: a Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén nagyobb szerepet vállalhasson, versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében. Ilyen nagyságú és jelentős vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint száz éve nem történt és ez hosszú évtizedek óta az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatokkal az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja – írták.

Hozzátették: a fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 10-15 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, budaörsi és környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli Városkaput, valamint a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

Mint írták, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa ez év februárjában tartott ülésén a Fővárosi Önkormányzat és a kormányzat egyetértésre jutott abban, hogy ez a vasútfejlesztés a közlekedési, klímavédelmi, környezeti hasznok miatt érdemes a támogatásra és megvalósításra. A Déli Körvasút fejlesztése során tehát nemcsak a vasúti terület, hanem a környezete is megújul a fővárossal és az érintett kerületekkel történő együttműködés alapján, kiemelten figyelve a helyben élők igényeire,  a zaj- és rezgésvédelemre, valamint a zöldterületek megújítására – tudatta a BFK.