Fotó: shutterstock.com/Mayabuns
Hirdetés

A 2014–2019 közötti önkormányzati ciklusban komoly küzdelem folyt Pécsett a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. körül. A cég részvényeinek többségét birtokló szír üzletember, Bachar Najari kisebb háborúskodásba keveredett a megyei jogú város önkormányzatával és munkavállalóinak egy jelentős részével is, akik 2016-ban máig tisztázatlan körülmények között tömegesen mondtak fel a gyárnál. A bonyodalmak az önkormányzati választással tovább szövevényesedtek. Najarinak jogásza és jobbkeze Bodnár Imre, Pécs új baloldali polgármesterének ügyvédje, aki az elmúlt hetekben a politikus által kezdeményezett, a fideszes időkre vonatkozó átvilágítások egyik főszereplőjeként lépett színre. Bodnár 21 millió forint közpénzzel finanszírozott megbízásból végzi ezt a munkát, egy ügyvédcsoport vezetőjeként.

A baloldali városvezetés és a szír üzletember között azonban nem ő az egyetlen összekötő kapocs. A városi hírportál szerint Oszvald Péter, aki Bodnár Imre egyik társa az átvilágító ügyvédbrigádban, Szakács László MSZP-elnökhelyettes és szocialista országgyűlési képviselő bizalmasa. Szakács többször tartott sajtótájékoztatót a Zsolnay Porcelánmanufaktúrával összefüggő ügyekben, ő volt a céggel kapcsolatos témák egyik gazdája a baranyai MSZP-ben. A vállalatot érintő sajtótájékoztatóin pedig rendre feltűnik Cséplő Petra, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra menedzsmentjének egyik tagja, aki egyben Bachar Najari élettársa, és gyakran bírálja a pécsi Fideszt.

Az új baloldali városvezetés egyik első intézkedéseként megszüntette október végén a Pécsi Értéktár Bizottságot, amely pont a Zsolnayhoz hasonló pécsi értékeket volt hivatott különleges védelem alá helyezni. A megváltozott erőviszonyok megnyitották az utat Najariék előtt, akik a márkanévből is profitot csinálnának: sajtóhírek szerint többek között kávét készültek árulni Zsolnay márkanév alatt.

A Fidesz frakcióvezetője, Csizmadia Péter azonban még a botrányos kezdeményezést megelőző napon sajtótájékoztatón hívta fel a pécsiek figyelmét a készülő döntésre, ezért aztán Péterffy Attila – félve a pécsiek felháborodásától – megkérte a Zsolnay Porcelánmanufaktra Zrt. vezetését, vegyék le a kérdést a napirendről. A Fidesz akciója így ebben az esetben sikert ért el, kérdés azonban, hogy az önkormányzati ciklus hátralévő részében megpróbálják-e még eladni a Zsolnay márkanevet, és ha igen, akkor milyen módszerekkel. A városháza közleményében pillanatnyilag mindössze annyi szerepel: Péterffy Attiláék azt szeretnék, ha a döntést most elhalasztaná a gyár vezetése, mivel az ügyben tájékozódniuk kell még, és tájékoztatást is várnak a többségi tulajdonostól.