Elmondta, a kormány 2010-ben borzasztó helyzetet örökölt, a baloldal 38 vasútvonalat zárt be több mint 1300 kilométer hosszúságban, a még maradt, működő hálózat állapota folyamatosan romlott. A vasútfejlesztést szolgáló támogatások nem érkeztek meg időben, a MÁV pedig 300 milliárd forint adósságot halmozott fel annak ellenére, hogy szinte semmi pozitív előremutató dolog nem történt.

Hirdetés

Schanda Tamás kiemelte, az elmúlt évtizedben folyamatosan azon dolgoztak, hogy szebb és tisztább állomások álljanak az utazók rendelkezésére, egyszerűbben lehessen jegyet, bérletet vásárolni, kényelmesebb legyen az utazás, korszerűbb műszaki adottságú, így gyorsabb és környezetkímélőbb legyen az egész vasúti rendszer.

Hozzátette, ma már el lehet mondani, hogy Magyarország 7500 kilométeres vasúthálózatának 41 százaléka villamosított, és azon dolgoznak, hogy ez az arány minél előbb elérje az 50 százalékot. Az elmúlt tíz évben mintegy 700 kilométer vasúti pályát korszerűsítettek, 2021-ben újabb 174 kilométer szakasz felújításának befejezése várható.

Folyamatosan érkeznek a sínekre az új motorvonatok és kocsik. Ezek között vannak olyanok, amelyeket vásároltak, de lehet saját fejlesztésű járművekkel is büszkélkedni, nemrégiben indították útjára a MÁV-csoport 50. saját gyártású IC+ kocsiját. Emellett egyre több szolgáltatást lehet online is megvásárolni, és azon dolgoznak, hogy a különböző menetrendek minél inkább illeszkedjenek egymáshoz – fogalmazott az államtitkár.

Korábban írtuk