Fotó: MTI/Vajda János
Hirdetés

Ágh Péter aláhúzta: az Építési és Közlekedési Minisztérium kiemelt figyelmet fordít a vidék fejlesztésére és egyes régiók felzárkóztatására. A vidék fejlődése az egész ország javát szolgálja, ez a fejlődés az úthálózat minőségének javulásában is tetten érhető.

Ebből a szempontból az elmúlt időszak egyik legnagyobb nyertese Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, ahol 2010 óta a teljes úthálózat egyharmada, csaknem 1000 kilométer út újult meg – fogalmazott az államtitkár. Jelezte: a tárca folytatja a megkezdett munkát, amiről tanúskodik, hogy tavaly országszerte 966 kilométernyi, többségében mellékút felújítása készült el.

A szendrőládi Bódva-híd építése az idei év egyik kiemelkedő fejlesztése költségét és a közlekedésben betöltött szerepét tekintve egyaránt – mutatott rá az államtitkár. Felidézte: az átkelő elődje 1949-ben épült, a második világháborúban felrobbantott, különös szépségű régi híd helyett. Az elmúlt évtizedekben használt híd azonban sem szélességében, sem teherbírásában nem felelt meg a mai igényeknek, előírásoknak, és később súlyosan meg is rongálódott. Az átépítés munkái 2021 novemberében kezdődtek, szűk másfél éven át tartottak – közölte.

Ágh Péter a térség másik fontos projektjeként említette a Sajószentpéter-Berente elkerülő út jelenleg is tartó építését. Jelezte: az új nyomvonalú, 10 kilométer hosszú, kétszer egysávos főúton 8 új híd létesül, a beruházást a tervek szerint 2024 első negyedévében adják át.

Korábban írtuk

Demeter Zoltán, a térség fideszes országgyűlési képviselője köszöntőjében kiemelte: a most átadott beruházás is mutatja, hogy a kormánynak fontos a vidék fejlesztése, a vidéki emberek sorsa. Márpedig erős vidék kell ahhoz, hogy Magyarország is erős legyen – jegyezte meg.

Gondolataihoz csatlakozva Alakszai Zoltán vármegyei főispán méltatta a helyiek összefogását és azt, hogy a kormány döntéseiben is arra törekszik, „a vidéki emberek ne legyenek az ország másodrendű állampolgárai”.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatójának tájékoztatása szerint az új átkelő a szabványoknak megfelelő, 80 tonna teherbírású lett, ami nagyban segíti a térség ipari és agrárvállalkozásainak további fejlődését. Reményét fejezte ki, hogy a szakmai és társadalmi igények összehangolásával „a nehéz idők ellenére is folytatódhat az útfelújítási dömping”.