Fotó: Vitályos Eszter, Facebook
Hirdetés

Vitályos Eszter a Saint-Gobain Hungary Kft.-nél tartott sajtótájékoztatón – amelyen bejelentették, hogy a vállalat csatlakozik a Tanítsunk Magyarországért programhoz – kiemelte, a tárca egyik alapvető célja, hogy a családban nevelkedő, a közoktatásban, majd a felsőoktatásban tanuló fiatalokból egy nap önálló, a szűkebb és tágabb közösség javát szolgáló felnőttek lehessenek.

Az államtitkár, aki a térség fideszes országgyűlési képviselője, azt mondta, azért is hiánypótló ez a program, mert az általános iskolás diákokat egyetemistákkal kapcsolják össze. A diákok összekapcsolása a hagyományos tanár-diák viszonynál bizalmasabb kapcsolatot eredményezhet mentor és mentorált között – fűzte hozzá Vitályos Eszter.

Elmondta, a tehetségek felkarolásának három fázisa van: az első a tehetségkutatás, a második a tehetséggondozás, a harmadik pedig a tehetségmenedzsment. Az első a nevelők feladata, hogy felfedezzék a tehetségeket; a második a mentoroké, hogy hasznos tanácsokkal, jó meglátásokkal és jó példákkal segítsenek; a harmadik pedig a minisztérium feladata, hogy biztosítsa a program infrastrukturális feltételeit – tette hozzá az államtitkár.

Kitért arra, hogy a kormány fontosnak tartja a versenyképes szakképzést is, ezért azt szeretnék, hogy 2030-ra minden általános iskolás gyermek szakmát szerezzen vagy tanuljon tovább valamelyik felsőoktatási intézményben.

Korábban írtuk

György László, a program koordinációjáért felelős kormánybiztos arról beszélt, hogy vannak olyan, munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol lévő településeken élő gyermekek, akik 14 éves korukig, vagy amíg el nem végzik az általános iskolát, nem hagyják el a településüket, ezért középfokon 54 százalékban lemorzsolódnak.

Ezek a fiatalok megpróbáltatásként élik meg az új közösségekbe való beilleszkedést és a rendszeres utazást is. Egyetemisták segítik őket megismerni a településen kívüli világot – fűzte hozzá. A kormánybiztos úgy fogalmazott, hogy a programmal a munkaerőpiacra segítik a vidéki munkaerőtartalékokat. Társadalmi szempontból az a cél, hogy minden gyermek képes legyen a benne rejlő tehetséget kibontakoztatni lakóhelyétől függetlenül – fűzte hozzá.

A program részeként az elmúlt négy évben 21 egyetem, 100 általános iskola és 900 egyetemista mentor foglalkozik 4000 általános iskolással; az iskolások teljesítménye, szorgalma és magatartása is szignifikánsan javul – közölte György László.